Mijn dochter wil haar ipod-touch met veel foto-materiaal van australië terugsturen naar Nederland. Nu heeft ze in Australië te horen gekregen dat de ipod door de aanwezigheid van een lithiumbatterij niet naar Nederland verstuurd mag worden. Is dit waar? Ik wil haar ook weer een nieuwe ipod toesturen. Dit idee loopt op deze manier in de soep.
Wie weet wat wel verstuurd kan worden en wat niet? En misschien tegen welke prijs?
Volgens mij moet het geen probleem zijn :)! Ik heb al heel vaak zulk soort producten over laten komen van allerlei delen van de wereld, en zolang je er geen tientallen in een pakketje stopt moet het geen probleem zijn! Zolang je geen etenswaren of wapens verstuurd is het vaak geen probleem, er komen en gaan duizenden pakketjes door de Douane in Australie, kleine kans dat ze die van jou eruit zullen pikken!
Voor versturen gewoon even kijken op de website van TNT/FedEx/DHL etc!
Kan dat fotomateriaal niet digitaal verstuurd worden? Hoef je ook niet Ipods heen en weer te sturen…
Vergat ik nog bijna inderdaad! Maak in ieder geval een back up, zou zonde zijn als je alles kwijt zou zijn, het is namelijk nog al een eindje van Australie naar Nederland ;)!
Klinkt mij een beetje onwerkelijk…
Die foto’s zijn gemaakt met een camera waar een geheugenkaart in zit, waarom stuurt ze de geheugenkaart niet op??
Je gaat toch niet eerst foto’s maken met een camera, ze op een pc zetten, met i-tunes je touch vulllen om die vervolgens op te sturen?
Of zit ik er nou helemaal naast…??
Oké jullie hebben helemaal gelijk. Heb waarheid iets verdraaid.Komt het echte verhaal. Ipod Classic van mijn dochter weigerde dienst vlak voor haar vertrek. Hebben toen in de nacht voor vertrek al haar muziek naar mijn Touch overgezet. Haar Classic is inmiddels gemaakt en klaar om te worden verstuurd. Zij zit vanaf zondag wat langere tijd in Perth en wij willen nu de toestellen weer ruilen. Is er geen pakketdienst die dit tot een goed einde kan brengen?