Pakket naar Australie

>>> Sinds kort is mijn kleinzoon in Australie, ik wil hem graag een pakje sturen, maar wat mag daarin ?? Ik heb gehoord dat er geen etenswaar in mag ??? Klopt dat… ik wil graag drop en kaas sturen en een schokoladeletter !!! :wereld:

Hallo,

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=82120

In bovenstaand topic wordt het ook behandeld.
Daaruit blijkt dat kaas niet geaccepteerd wordt omdat het een zuivel product is.
Ik denk dat drop geen probleem is, van chocolade durf ik het niet te zeggen…

1 like

Een herhaling eerder op deze forum:
Elk jaar stuur ik naar mijn familie in Australie een pakketje met allerlei Nederlandse spullen zoals drop, stroopwafel, kruidnoten, pepernoten en het komt altijd aan. Dus er is geen enkel probleem om de stroopwafels als pakketje te sturen.

Alleen nog een aanvulling ook Chocoladeletters is geen enkel probleem die doe ik ook elk jaar in het pakket, over twee weken stuur ik een pakket wederom naar Australië

1 like

Dus het is helemaal niet zo streng als ´Border Police´ ons wil doen geloven?

1 like

Hallo,

wij waren vorig jaar aan het rondreizen in Australie en toen heeft mijn schoonmoeder spullen gestuurd. Het pakket was wel opengemaakt dit omdat er deoleen deo in zat en alles is gewoon goed aangekomen.
In het pakket zat ook chocola dus dat mag je gewoon opsturen geen probleem.
Kaas mag wel heb ik me laten vertellen maar moet vacuum verpakt zijn. Wij hebben dit gehoord van een douane beambte in de Gold Coast die zei dat het wel mag uit NL als het maar vacuum verpakt is.

1 like

Goede middag geachte lezers,

Ook ik wil graag een pakketje naar mijn dochter sturen die daar aan het studeren is. Mijn vraag is nu met welke dienst jullie dit verzenden.
TNT of FEDEX en zit er verschil in van prijzen.
Tot Horens Dorien

Hallo,

we hebben in de loop der jaren zelf drop en dergelijke meegenomen in de bagage. De laatste keer hebben we drie Edammertjes meegenomen voor vrienden. Dat mag ook, we hebben ze vacuum laten verpakken maar zelfs dat hoeft niet. (Is wel beter in verband met de vettige korst) Heeft te maken met het feit of de kaas uit een mond- en klauwzeer vrij land komt. En daar valt Nederland ook onder.

Nog een nabrander, chocolade mag ook. We hebben zelf chocoladeletters laten opsturen en die kwamen probleemloos aan.

Oke geweldig bedankt voor aale info wat er nu wel of niet in het pakketje mag naar Australië, nu heb ik de volgende vraag;
Je moet natuurlijk aangeven wat er in het pakket zit, ik wil wat kleren opsturen met koek, kaas en drop, Ga ik ook aangeven dat er voedsel inzit?

Bvd
Dorien

Jazeker, vrijwel alles gaat open, hebben we gemerkt, verder gaat het door de scan en lopen de sniffer dogs er waarschijnlijk langs. En die beesten ruiken alles. Het is ons twee keer gebeurd dat we onderweg naar Schiphol een appel in de rugzak hadden, die al op Schiphol al opgegeten hebben en dat de honden in Sydney en Perth toch nog aansloegen bij de rugzak, waar verder niets verkeerds in zat. De hondenbegeleider vroeg of we fruit bij ons hadden. Kun je nagaan. Alsof ze het aan de toonhoogte van de blaf kunnen horen of het fruit of druks zijn. De koek is toch wel van het goed ingesealde type? Wij hebben ons kazen bij een kaaswinkel laten insealen. Snoep, mits in plastic verpakt, dus geen papieren zakken van de markt ;-), geeft geen probleem.

Willem, bedankt voor de informatie.
Nu kan ik het pakketje klaar maken en versturen naar mijn dochter.
:dag:

Dorien, nog even deze link. Hij heet 'declare or beware ofwel: aangeven of pas op! Daarin staat welke producten je moet aangeven. Je zult zien dat zuivel (dairy products) daar ook onder valt, net als biscuits (koek en koejes). Eerder werd hier via een link gesteld dat zuivel niet mocht, maar dat komt uit een oude post waarin degene die nu zegt dat kaas mag, stelde dat het niet mocht. Het mag dus wel. No worries!
http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/cant-take#decalreorbeware

Weet iemand hoe je het douaneformulier invult? Moet je echt alles benoemen wat in het pakket zit, of kun je een groepsaanduiding gebruiken, bv levensmiddelen? Er staan nml niet veel regels.

Ik zou inderdaad met groepen werken. En een specificatie in een envelop als etiket goed rondom vastplakken. Met daarop bijvoorbeeld de regel:
Specification of content inside
Je kunt ook de regel die hierboven staat duidelijk op het pakket schrijven en een envelop in het pakket doen. Open gaat het toch. We hebben diverse pakketten verstuurd en zonder uitzondering waren ze opengemaakt. Zat wel netjes een briefje in dat de douane het had gedaan en alles zat er nog in.

Dank je. Duidelijk