pakje versturen naar Australië

hallo!

Mijn naam is Ina en ik ben op dit forum gekomen omdat een van mijn zoons 9 maanden in Australië zit.
Hij is half augustus vertrokken.

Ik kom meteen al met een vraag:

Ik wil hem een pakje sturen, met pepernoten en kruidnoten, een chocoladeletter en wat marsepein.
Is dit toegestaan??

Volgens mij mag je geen etenswaren het land invoeren. Maar ik zou even kijken op de website van de ambassade.

Geen zorgen, je kunt dit allemaal invoeren. En niet kijken op de site van de ambassade maar op die van de quarantaine office. We hebben zelf chocoladeletters laten opsturen, kaas, dropjes en ander snoepgoed zelf meegebracht etc. Het gaat er om uit welk land het komt en hoe het verpakt is. Nou, ik neem aan in plastic of ingesealed. Heen papieren zakken van de markt maar fabrieksverpakkingen Wat die etenswaren betreft, dat klopt voor een deel. Vers fruit, belegde boterhammen, onverpakte groenten en dergelijke zijn een absolute ‘no go’. Maar bij deze producten loop je geen risico. Wel een uitgebreide beschrijving op het pakje plakken (evt in een envelop). Want vrijwel alles wordt geopend.
Hier is een site waar op staat wat je moet aangeven. Dat betekent nog niet dat je het niet mag invoeren. http://www.daff.gov.au/aqis/travel/entering-australia/cant-take

Bedankt voor je antwoord!
Ik heb een chocoladeletter, een zakje drop, een zak kruidnoten en een zak pepernoten gekocht.
Verder wat andere non-food cadeautjes.

Gaat helemaal goed komen!