Drop

hallo, zit net naar border security te kijken, over Australie em daar wordt in gezegd dat als je eten aangeeft, zij kijken of het door kan.
Nu zou ik graag voor familie drop, stroopwafels en king pepermunt (voor mezelf, ben er aan verslaafd :))meenmen. Als ik het eerlijk opgeeft, komt het dan erdoor of gewoon helemaal niet doen.
alvast bedankt
Wilma

Drop en pepermunt zeker. Stroopwafels zou je kunnen laten insealen al denk ik dat dat ook wel mag. Je moet eigenlijk een verpakking zien te vinden die luchtdicht is, dus in cellofaan, niet zo’n zakje dat aan de bovenkant is dichtgedraaid met een metalen sluiting er om. Wij hebben ooit kaas (halve edammers) bij een kaaswinkel laten insealen. Ook slagers doen het wel met voorgegaarde producten voor de barbecue. Maar drop, toffees, pepermunt en dergelijk namen wel elk jaar probleemloos mee. Ook hier weer, het beste geen los geschepte snoep maar voorverpakte. Maar inderdaad, op de inreiskaart die je in het vliegtuig krijgt, wel ‘ja’ aankruisen.

En als je de moeite of de stress niet wilt, koop je ze hier: http://www.itsalldutchtome.com.au/advanced_search_result.php?keywords=stroopwafels&osCsid=qnasqbqu83ipjh64farc4d62e0&manufacturers_id= Of in een van de andere Nederlandse winkels in Australië :wink:

Dank je wel Willem, maar het is toch leuker om het vanuit Nederland mee te nemen als geschenk voor de familie. Drop doe ik in ieder geval en pepermunt. De stroopwafels moet ik nog over denken.

Ik bedoelde ook alleen de stroopwafels. De rest koop je hier ook voordeliger en je weet precies wat je hebt. Maar nogmaals, ingesealed is het geen probleem.