Hoikes,
Ik vertrek met ne 2 weken naar Christchurch (NZ) kan iemand me vertellen of ik in mijn koffer drop en chips mag meenemen, want daar is het bijna niet te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Bogaerts
Hoikes,
Ik vertrek met ne 2 weken naar Christchurch (NZ) kan iemand me vertellen of ik in mijn koffer drop en chips mag meenemen, want daar is het bijna niet te krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Bogaerts
Wij zijn in november en december in NZ geweest en hebben in onze bagage voor onderweg sultana’s, drop en snoepjes meegenomen. Bij de douane vragen ze je wel of je etenswaren bij je hebt, maar als het nog dicht verpakt is, is het geen probleem.
Je kan in NZ alles kopen!!Zelfs drop!!jaja!moet je wel voor naar christchurch!daar hebben wij een vorraadje ingeslagen!haha
a) Volgens mij mag het niet, en ik weet zeker dat de boetes hoog zijn
b) waarom zou je? Drop is misschien even zoeken maar chips? dat hebben ze op elke uithoek van deze aardbol
Ja je mag chips en drop gewoon invoeren geen probleem. Je kunt drop gewoon ook in Auckland krijgen zelfs in de supermarkt pack en save is een schap met nederland te vinden.
het is allemaal al gezegd: ik heb drop gewoon mee mogen nemen, zelfs nog apart gevraagd daar. maar je kon daar alles kopen (alhoewel ze geen klene drop hadden, en die vind ik toch echt lekkerder
)
Hallo,
Klene is er wel te krijgen zie url http://www.thewindmill-online.co.nz/contents/en-uk/d12_02.html
Deze winkel is te vinden op het noordereiland en heeft 2 winkels.
Oh dat moet je dan inderdaad net weten. ach, ik heb het overleefd hoor ![]()
Dat klopt wij zijn bij een winkel terecht gekomen doordat we op roadtrip waren toen even dropjes gekocht en wat kaas al vind ik cheddar ook lekker.
Wij willen 2 kilo zakken schepdrop meenemen. Dit is dus niet fabrieksmatig gesloten, maar met een bandje.
Mag je dit invoeren?
Ja mag je gewoon invoeren. Ik woon zelf in Nieuw Zeeland en mijn moeder die was begin van het jaar hier op bezoek en die had 1 kilo schepdrop bij haar. Zolang je maar op het formulier netjes aangeeft dat je eten bij je hebt is er niets aan de hand.
Thanks Moira voor de snelle reactie. Gaan a.s. zaterdag
Iemand enig idee hoe het zit met tubes Zaanse mayonaise?
Is dat ook gewoon meenemen en aangeven?
Ja mag je ook invoeren en moet je ook aangeven als eten.