Mag je drop in blik meenemen?

G’day mates,

Mag je typical dutch drop in een blik meenemen in je koffer ?

Thanks !

Greetz - anita :zon02:

Volgens mij wel hoor. Vrienden nemen het ook vaak voor mij mee (hoewel meestal niet in blik) en dat heeft tot nog toe nooit problemen gegeven. Misschien hangt het er nog vanaf wáár je naartoe gaat…

Wellicht kun je het hier eens vragen: http://www.toerismenieuws.nl/

Ik ga het gewoon wagen :slight_smile:

Wij gaan naar NSW and Queensland.

Thanks !

Drop mag, had het afgelopen jaar ook bij me en zeiden ze niets van.

Volgens mij mogen dierlijke producten en groenten/fruit enzo niet.
En daar valt drop volgens mij niet onder…

Klopt je mag verder niet veel invoeren en zeker niet als het in je handbagage zit.
Je kan er zelfs hele hoge boetes voor krijgen.

Drop ingepakt in een koffer is nog steeds een ??

Niemand weet het eigenlijk en het zal ook afhankelijk zijn van die douane persoon denk ik.
Ik ga het gewoon proberen, het zit ingepakt in een delfstblauwe blik, drop is ook verpakt en het geheel wordt als een kadotje ingepakt.

Nog ff en ik kom erachter :slight_smile:

Dank je wel voor jullie reacties mates.

Greetz - anita

Hallo,

Mijn moeder is in januari 2009 bij mij op bezoek geweest en geland op Sydney Airport. Ik was daar toen al en ze heeft inderdaad drop gewoon meegenomen en andere snoep. Dit heeft ze op het formulier keurig aangegeven en ze hebben gevraagd wat er in haar koffer zat. Toen ze zij al kind of candy gaf de douanebeambte aan dat ze dat gewoon maar invoeren.
Dus je mag gewoon drop meenemen geen probleem. Het kan wel zijn dat ze vragen of je het uitpakt en opent dus of het slim is om in Nederland al in te pakken misschien handig om het papier los mee te nemen met wat tape en later even in te pakken.

gr van Moira

In de koffer is volgens mij echt geen probleem. En ik geloof echt niet dat het nodig is om het aan te geven hoor.

Het lijkt me alleen niet zo slim om het in blikken te verpakken. Mochten ze het niet vertrouwen, om wat voor reden dan ook, dan maakt een dichte verpakking het nog verdachter, lijkt mij. Ik krijg drop meestal gewoon in van die snoepzakken, gaat prima in de koffer en het neem ook minder ruimte in dan een blik.

Warme groet,
Caroline

Hallo,

Volgens mij staat er op het formulier dat je het wel moet aangeven je kunt in Australie maar beter eerlijk zijn over wat voor eetwaar je ook bij je hebt. Want als je het niet aangeeft kan het soms zeer vervelend worden. In Australie zijn ze onwijs streng en bang voor ziektes dus dat word ook zeer goed gecontroleerd. Ik geef in ieder geval altijd alles aan en dan verloopt het eigenlijk allemaal zeer soepel.

gr van Moira

Pak het presentje i.d.d. pas daar in, want bij ons werden de cadeautjes niet echt zachtzinnig uitgepakt :disgust:

Gaan ze niet moeilijk doen over zo’n blik zelf eigenlijk? Het is toch een stuk metaal.

Hallo,

Zolang je het niet in je handbagage stopt is er niets mis mee. Je mag dit gewoon meenemen maar het kan wel een rede zijn om het blik open te maken. Dit omdat via een scan soms niet goed te zien is wat er in zit. Daarom het advies om het niet in te pakken.

gr van Moira

hey, Zoals Moira al zegt: alles aangeven bij de Douane.
Dit voorkomt boetes en een hoop gezeik.

Ik heb zelf in Feb een van alles ingevoerd: boterkoek, stroopwafels, drop, spekken en een fles Beerenburg. Dit alles kon zo mee, gezien ik dit had aangegeven op het formulier (incomping passenger card).
Stop wel alles in je ruim bagage en niet in je handbagage.
en Kaas kan echt NIET… helaas :cry:

Hoe het verpakt is maakt niet uit. Liefst in een fabrieksverpakking.
Metaal is geen probleem sinds dit geen ziektes kan veroorzaken. Hout is verboden.
Good luck & enjoy the Dutch treats!
karin

Wij zijn in 2003 in Queensland geland, ik had inderdaad alles netjes ingevuld, ook dat ik medicijnen voor mijn man bij me had. Dit doe ik dus NOOIT meer, ik kon dus alles uitpakken, 2 koffers en een trolley. Ze vonden toen ook de zak met zuurtjes en toffees die ik dus niet ingevuld had (ik had het bij “food” in moeten vullen, maar door de vermoeidheid had ik daar dus niet aan gedacht.) Ook het kleine souveniertje van hout wat ik in Kuala Lumpur had gekocht had ik vergeten aan te vinken. Na anderhalf uur mocht ik toch verder en mocht ik alles meenemen zonder boete, maar ik heb er van geleerd dat ik in ieder geval de medicijnen niet meer aanvink. Mocht de douane ze toch vinden heb ik het excuus dat ik het Engels niet goed begrijp en te moe was van de lange reis of zoiets…

Hallo,

Ik heb helemaal geen vraag gezien over medicijnen. Ik ben in 2008 het land in gekomen.
Misschien is die vraag er niet meer. Ja houten dingen mogen nog steeds niet zijn ze heel strikt in.

Beste Greetz/Anita:Drop is wel slecht voor de" tandjes"Groetjes:georgessiam.:chin:

moet je houten souveniers uit azie dan ook echt weggooien?

Hallo,

Die houten souveniers die worden van je afgenomen en vernietigd door de douane.

:dag:Beste Moira,spreek jij over de douane van schiphol?Ik ben van Thailand terug gekomen eind mei(Zaventem)en ik had verschillende snuisterijen bij(koffie,kruiden en een brons boedha beeldje)en ik had geen problemen bij de douane!Natuurlijk als je met een Rolex binnenkomt in het land,dat is andere koek!daar moet je invoersrechten op betalen.Nu over die houten souveniers,is dat al lang invoege Moira?omdat een paar jaren geleden ik 2 houten arenden meegebracht heb van Hangdong(Chiangmai) de waarde was(2500bath)Groetjes:Georgessiam.

Hallo,

Nee ik praat over Australie daar gaat dit topic ook over.
We praten niet alleen maar over Thailand hoor ik ben aan het rondreizen zoals je op mijn weblog kunt lezen. Wij mogen gewoon hout Nederland binnen brengen en ook thee en eten.