Producten mee naar australie

Hoi,

Vraagje ik snap dat je geen vlees en zuivelproduckten mee mag nemen maar producten zoals favorieten thee die ik elke dag drink en gedroogde Goij bessen.
Ik hoop dat iemand het antwoord hier op weet.

Hallo,

Ja thee mag je gewoon invoeren en geef je ook gewoon op als eten. Bessen ben bang dat dat nog wel eens een probleem kan zijn maar zeker weten doe ik het niet.

Wat wel en niet meemag weet ik niet, maar wees er alsjeblieft wel eerlijk over. Al heb je maar één theezakje bij of iets wat in de verte op eten of drinken lijkt, vul dan ‘ja’ in op je kaartje. Als je dan iets bijhebt wat niet mag dan gooien ze het gewoon weg en is daarmee de kous af. Vul je in dat je niets hebt en bij controle vinden ze iets dan krijg je een boete en een preek… (Een informatieve preek hoor, ze zijn wel gewoon aardig, niet zoals Amerikaanse Immigration officers). En ze vinden het bijna altijd. In de bagagehal lopen ze met een superschattige Beagle rond, die naast je gaat zitten als hij etenswaar ruikt (En als Beagle eigenaar kan ik je melden dat een Beagle een superspeurneus is, vooral als het om eten gaat…)

Kijk anders eens het programma ‘border security’ prachtig programma over de vliegvelden in Australie. Dan zie je precies hoe het gaat. Ik zou ook gewoon even googlen, dan kom je vanzelf op een immigratie-site, zoek onder 'quaraintine '(Misschien beetje fout geschreven) en dan kun je wel informatie vinden over wat je mee mag nemen en wat niet.

Bessen kun je wel vergeten, fruit mag echt niet binnen. Er is zelfs bij Adelaide een ‘no fruitfly zone’ daar moesten we zelfs de appels inleveren toen we per camper langs een controlepunt reden. (Die zone is op de wegenkaarten terug te vinden) Maar ook daar gold, gewoon eerlijk aangeven dan word het alleen weggegooid, krijg je geen boete en wel een stapel folders over fruitvliegjes.

Maar in Australie hebben ze ook winkels hoor, wellicht kun je deze producten er wel gewoon kopen. Dat moet toch uit te zoeken zijn?

Ik wil je overigens niet bang maken hoor, zoals ik al zei is men wel gewoon vriendelijk. Alleen zijn de regels gewoon erg strikt. En als je krijgt uitgelegd waarom (En die uitleg is nogal lang… Is het ook zeker begrijpelijk)

1 like

Thee weet ik zeker dat je in mag voeren heb het zelf ook meerdere keren ingevoerd in Australie. Ze zijn wel streng met eten maar niet onredelijk zolang jij maar eerlijk blijft is er niets aan de hand.

1 like