Spullen naar Sydney

Hallo,

Over 5 maanden ga ik emigreren naar Sydney. Blijkbaar is het verschepen van een hele huisraad nogal prijsintensief en daarom heb ik besloten de inboedel in Nederland te verkopen. Uiteraard zijn er wel een aantal persoonlijkheden die ik zou willen versturen, zoals kleding, foto’s, CD’s en andere kleinigheden.

Kan iemand mij een goedkoop alternatief aanraden om deze spullen naar de andere kant van de bol te krijgen??

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van eerder geemigreerden met hetzelfde probleem!

Groet.

Hoi hoi,

Via TNT kun je paketten naar Australie versturen. Een doos van 10-20kg is zo`n 55 euro en duurt 6/8weken tot het in Sydney aankomt.
Ikzelf heb net een doos laten versturen naar Darwin dus ik kan je nog niks vertellen over in welke staat het aankomt, of het allemaal nog heel is.
En volgens mij worden natuurlijke materialen eruit gehaald bij de douane controle, ik kreeg wel het advies om het goed te verpakken qua waterdichtheid, alles in een plastic zak en de doos geheel intapen met plakband.

Succes ermee,
Groetjes

Hallo,

Na bijna tien jaar in Nederland heb ik besloten om terug te gaan naar mijn vaderland Australie. IK heb zelf ook een aantal personelijke spullen die ik wil meenemen. Naar het rondsurfen op het net kwam ik een geschikte bedrijf tegen. Kijk op www.baggage.nl. Het is mogelijk om zeevracht te sturen, er wordt per cubic meter betaald. Een cub naar Sydney kost 385 (met een vezekerings warde van 5000 euro.
Veel success, ik hoor graag of er een goedkoper alternative is gevonden!

Groetjes Michelle :wereld:

Offered: Personal Delivery to Sydney or Amsterdam / Excess baggage delivery

I am flying to Sydney on 9 Sept and return to Amsterdam on 4 Oct (Malaysia Airlines). I will not have much luggage with me and can take up to about 15 kg of luggage for someone who needs a hand-delivery of something in Sydney, Australia. Alternatively I can deliver something from Sydney to Amsterdam for you on my way back.

I am doing this to reduce the pain of the cost of the flight. I have little money but lots of time.

I live in Utrecht, the Netherlands and am an Australian permanent resident. Extension for delivery to or from London or any other location in Europe is possible at a higher price.

The condition is that i must be allowed to see what i am transporting with me i.e. it must be allowed into Australia!

Let me know your thoughts on this! Contact me.

Martijn van Eijkelenborg
Utrecht, The Netherlands
Mob 06 3104 1961
m.vaneijkelenborg[[AT]]gmail.com