Goedkoopste manier om spullen naar Nederland te versturen?

Gday mates!

Je kent 't wel… de volgende vliegreis staat voor de deur en opeens realiseer je je dat je wel heel veel spullen hebt verzameld de afgelopen maanden en je ook nog cadeautjes wil kopen… Een deel kan hier achterblijven, maar een deel wil je toch mee naar Nederland zonder 30 euro per kilo overgewicht te betalen.

Wat is de goedkoopste manier om ongeveer 3kg van Melbourne naar Nederland te versturen? Heeft iemand hier ervaringen mee? Het hoeft niet snel…

Alvast dank!
Renate

Ik dacht even met zeepost. Maar dan val je met een pakje van 3 kilo in het ‘tot 20 kilo tarief’ van $53,45. Dan kun je beter wat spullen die je toch nodig hebt of had willen kopen als het niet zo veel zou wegen, erbij kopen. Paar blikken TimTams, paar potten Vegimite, dat mooie fotoboek, verjaardags- en kerstcadeautjes. Of in een paar hostels je overcapaciteit aanbieden op het prikbord voor 5 euro per kilo. Verdien je er ook nog dik op. Nee, als je die 3 kilo echt wil meenemen zou ik er wat spullen bijkopen als je er toch 42,25 euro voor moet betalen.

Hi Willem,

Dank voor je snelle reactie. Ik vond een tarief van 71,85 AUD bij AustraliaPost. Dat scheelt mooi 2 tientjes (je bent Hollander of niet)…bij welk bedrijf heb jij dat tarief gevonden?

Dank!

Hier: Postage calculator & delivery times - Australia Post

Is sea mail, wel even onderweg dus. Maar heel vreemd dat ik hier een lager bedrag vind dan jij.