Op dit moment zijn we in Zuid-Afrika op vakantie. We hebben tijdens onze reis aardig wat kampeer spullen verzameld. Deze zouden we graag naar Nederland willen verzenden. We hebben naar prijzen gezocht bij verschillende pakketdiensten (DHL, UPS enz.) maar hier kwamen de prijzen heel hoog uit, honderden euro’s. Op de site van onze vliegtuig maatschappij (Turkish airlines, vanuit Johannesburg) staan geen bedragen voor extra gewicht/baggage.
Waarschijnlijk zal het pakketje een omvang hebben van 100 x 50 x 50 cm met een gewicht van 20 kilo.
Onze vraag aan jullie: Heeft iemand ervaring met het versturen van pakketjes naar Nederland? Zo ja, wat en waar zouden wij dit het beste kunnen doen?
Gewoon naar het postkantoor gaan en het via de reguliere post versturen. Dat is langzamer, maar goedkoper.
Verder moet je je altijd afvragen of de spullen het opsturen waard zijn. Zeker met DHL en UPS is het inderdaad vaak goedkoper om bv. kleren niet naar huis te sturen maar opnieuw aan te schaffen.
In jullie plaats zou ik ook eens bij Turkish Airlines navragen wat een extra pakje van 20 kg (overgewicht?) met jullie afmetingen zou kosten. Wellicht de goedkoopste oplossing en wordt bij de bagage-sortering misschien zelfs apart behandeld, vooral als jullie het als “breekbaar” aanduiden.
Andersom weet ik van www.bagagevervoer.nl Die gebruiken wij vaak als we spullen van Nederland naar Zuid-Afrika willen versturen. Werkt met staffels (echt maar paar euro per kilo) en zij kiezen dan zelf de airline waar dit pakket het beste mee verzonden kan worden. Je geeft gewoon aan wanneer het pakket uiterlijk op de plek van bestemming moet zijn. Wellicht werken zij ook andersom (van Zuid-Afrika naar Nederland)?!
Bedankt voor jullie reacties. Alle opties waren echter te duur. Pakketjes opsturen vanuit Nederland naar Zuid-Afrika is geen probleem en ook wel te betalen, maar andersom is erg lastig. We hebben ervoor gekozen om onze spullen in Zuid-Afrika achter te laten (iemand anders blij gemaakt). Voor het bedrag om spullen op te sturen kunnen we in Nederland makkelijk nieuwe spullen kopen.
ik lees dat een pakketje van Nederland naar Zuid-Afrika versturen qua prijs wel meevalt. Kun je mij dan vertellen wáár je die goedkope vervoerders gevonden hebt. Mijn dochter werkt tot begin november 2012 in een weeshuis in Eston bij Durban en wij willen haar wat spullen voor die kinderen opsturen wat daar niet te kopen is. Ik val echter achterover van de verzendkosten (€ 58,50 voor 5 kg)