Hallo allemaal,
mijn vriend zit momenteel voor 5 maanden in Zuid-Afrika, en als verrassing wil ik hem graag een pakketje op sturen over een maand of 2.
Nou was mijn vraag dus, of iemand hier ervaring mee heeft. Welke organisatie raden jullie aan (via google zie ik door de bomen het bos niet meer), hoe lang het pakketje gemiddeld onderweg is en wat de gemiddelde kosten zijn?
Het zal geen extreem groot pakketje worden, denk aan een doos ter grootte van een halve bananendoos.
Ga er in elk geval vanuit dat het een duur verhaal wordt. Gewoon via het postkantoor (in NL) weet ik dat een pakketje onder de 1 kg al snel op € 30 uit komt. En het duurt lang voordat het er is (zomaar ergens tussen 2 en 3 weken - is heel normaal). Hoe de kosten zijn met grotere pakketten, weet ik niet.
Wij gebruiken vaak www.bagagevervoer.nl om spullen op te sturen, maar dan moet je het zelf / je vriend op plaats van binnenkomst door de douane zien te loodsen. Niet altijd even gemakkelijk. Jij zoekt waarschijnlijk iets ‘van deur tot deur’.
Ik zou verder gewoon vragen bij TNT en DHL. Dat zijn toch 2 grote organisaties in Nederland die dit moeten kunnen verzorgen. Of anders UPS?