Port of entry invullen bij IEC

Hallo iedereen,

Zoals velen van jullie probeer ik ook een Working Holiday Visum te bemachtigen. Mijn VOG is inmiddels binnen, in 6 dagen mbv het formulier die ik van dit forum heb. Mijn dank daarvoor =)

Nu was ik alleen het IEC formulier aan het invullen, maar daar wordt ook gevraagd naar je port of entry. Ik heb nog geen definitief plan waar ik heenwil (ligt eraan of en waar ik ergens een baan vind) en lijkt mij dat het ook kan verschillen als je bv moet overstappen naar een binnenlandse vlucht.

Moet dit echt ingevuld worden? Of hoe hebben jullie dit gedaan?

Gr Marco

Je kan er voor kiezen je work permit op te halen bij een Immigration op een bepaald vliegveld… dan kun je nu een vliegveld kiezen, en kun je de provincie invullen op je formulier.

Ik weet niet of je in een andere provincie binnen mag komen dan je op het formulier hebt aangegeven… misschien beter om iec@canada.de even de vraag te mailen (als je Nederlander bent).

Ja, een punt aankruizen en zorgen dat je daar je work permit ophaald is natuurlijk een optie, maar stel dat ik aan de andere kant van Canada iets leuks tegenkom gaat dit een hoop extra reistijd/geld kosten om dan naar een bepaald vliegveld te moeten.

Ik heb ook een mail naar de ambassade gestuurd inderdaad, vraag me alleen af hoe snel die antwoorden. Wil m’n formulier deze week eigenlijk wel op de bus doen. Ben Nederlander =)

Thx voor t meedenken iig!

Tegen al mijn verwachtingen in vanmorgen antwoord gekregen van de ambassade. Voor het geval meer mensen antwoord op de vraag willen, hieronder het antwoord

Dear :cheer:

please fill in what you think most likely at the moment. If this changes again, it doesn’t matter - the information is just for statistical purposes for our head office in Ottawa.
We hope we were able to assist you in this matter and invite you to visit our website.

Best regards,

The IEC team of the Embassy of Canada in Berlin

International Experience Canada | Expérience internationale Canada
Embassy of Canada | Ambassade du Canada
Leipziger Platz 17, 10117 Berlin, Germany | Allemagne

Ok, helder!