PMI = Pasar Malam Indonesia

Pasar Malam Indonesia Den Haag .

De bedoeling is om Indonesia te promoten op het gebied van toerisme , handel en investering.
Nederland heeft de 7de plaats met de investering tussen 1990-2009.Er waren 133.933 Nederlandse toeristen in 2008 die gemiddeld 3 weken verblijven .
Het was een stijging van 21%.

Doelgroep is Nederlandse toeristen en in het bijzonder mensen met binding met Indonesia en de jongere generaties kennis laten maken met Indonesia.
Nederland moet the gate to Europe worden .

Doel :
1.Om beter beter kennis te laten maken met Indonesische cultuur
2.Het behouden en verbeteren van de goede betrekkingen met de bijna 1.600.000 Nederlanders die binding hebben met Indonesia.
3.De echte Indonesische culinair te introduceren.

De reden waarom Indonesia deze PMI organiseert omdat men zag dat de trouwe vaste bezoekers van Pasar malam Besar teleurgesteld waren door de gevoerde beleid van de organisatoren van PMB.
Het veranderen van de naam en de aanwezigheid van andere deelnemende landen , de uitbreiding met Malaysia , Vietnam , Thailand , China etc .
Dat had geleidt tot 25% minder bezoeken.

Deelnemers:

  1. Ministerie van Cultuur en Toerisme
    2.BKPM ( Voor investeringen)
    2.Diverse Indonesische gemeenten (en provincies)
    4.Andere standhouders o.a de Indonesische MKB , huisindustrie etc .

Plaats :
Malieveld , 1-5 April met 200.000 m2 .

Het is interessant voor Nederlandse toeristen en ook voor mensen die in Indonesia willen werken , studeren of van hun oude dag willen genieten (de zgn “pensionado”) .
Men kan mss allerlei informatie uit de 1ste hand kunnen krijgen.
Van de Indonesische organisaties hoe het met de wetten en regelingen zijn.
Hoop natuurlijkl dat ze de PMI tijdig en goed kunnen organiseren.
Het is niet niks om zo’ n evenement te organiseren.
We zullen zien.

Typisch Indonesich om de locatie van de PMB te kiezen, waarschijnlijk ook in dezelfde tenten, afijn ik zal er niet naar toe gaan, ga liever naar Indonesie. En mijn info betrek ik wel van SA, die weet immers alles die wijsneus :smiley:

Voor eventuele laatste berichten , zie de site van KBRI Den Haag.

http://www.id.indonesia.nl/content/blogcategory/90/179/

Ik vraag mij af of jij mensen die daar eventueel hun eigen ervaringen willen delen, ook constant tegen ga spreken met je op Internet bij elkaar gegooglede onzin. Wetjes en regeltjes waar jij geen besef van hebt omdat jij niet weet wat het is om als bule in Indonesië te wonen. Voor mij is namelijk de lol er al lang van af om mijn ervaringen te delen, zeker als zo een irritante kloothommel als jij de boel hier constant loopt te verzieken en de directie van het WWF reacties, die een direct gevolg waren op de onzin die jij constant loopt te verkondigen, verwijderd (ik denk bijvoorbeeld aan het draadje huren van een huis in Seminyak)

Het draadje betreft de PMI is trouwens een maand geleden al eens op een ander forum verschenen, maar bij gebrek aan belangstelling meen jij dat je het hier ook maar moet plaatsen met je:

Opmerking : Vrije vertaling en een beetje aangepast .

http://indonesie.actieforum.com/uit-agenda-f6/1-5-april-2010-pasar-malam-indonesia-2010-t2120.htm

Ga door Surya Atmadja vervuiler van het Internet.

Ik denk niet dat hij voorlopig de lengte krijgt: BANNED. Het is een luis in de pels van elk reisforum met zijn, uiteindelijk anti-Indonesia antwoorden. Zoveel onzin van een man die een keer per jaar Jakarta opzoekt, die al jaren als vluchteling (40) hier in Nederland verblijft, gebruik maakt van alle sociale voorzieningen, weigert een inburgeringscursus te volgen, andere mensen er steeds op wijst dat zijn land van herkomst het beloofde land is en hier in Amsterdam Noord blijft wonen, zich soms te buiten gaat aan een uitstapje naar zijn “beloofde land” , weliswaar geheel verzorgd (auto met chauffeur, massage en luxe hotels) hier de mensen gaat vertellen dat hij de enige en echte kenner van “zijn” land is. Voor mij zijn zijn postings of zijn commentaar daarop niet eens meer een antwoord waard. :slapen: Het merkwaardigste is zijn avatar op een ander forum: Manneken Pis. Zeiken dus.

Laat “voorlopig” maar weg…

Die figuur heeft mij altijd met een diep medelijden vervuld. Is op 16 - 17 jarige leeftijd naar NL gekomen, leeft daar zijn hele leven al, maar kan Indonesie niet loslaten, heeft echter ook niet de moed om terug te gaan. Leeft dus tussen twee werelden. Ik vind hem echter zeer interessant omdat hij zich zo Javaans gedraagt, iets dat je niet aan mensen uit kan leggen maar dat moet je ondervonden hebben. Heeft altijd gelijk, anderen weten niets en maar opscheppen, en natuurlijk al zijn kennis gestolen van andere sites. Al wat hij doet is gebaseert op jaloezie, hij kan het niet hebben dat er mensen zijn die heel wat meer Indonesie ervaring hebben dan hij heeft. Hij mag dan wel -tig keren zijn terug geweest, maar altijd naar Jakarta plus een paar van de meest uitgekauwde bestemmingen. Het is alsof hij bang in eigen land is.

Het is natuurlijk niet netjes om dit over mensen te zeggen die niet kunnen reageren, maar in dit geval is het een opluchtig dat het corpus delictum niet in staat is om te reageren. Anders hadden we zo 5 bladzijden verder geweest :smiley:

Sekian