Platzak Naar Australie

Hallo Allemaal,

Net geregistreerd en nu kan ik meedoen met alle ervaren reizigers!!!
Ik heb het plan om december 2004 te vertrekken voor een half jaar Australie. Het dilemma is dat het geld na het ticket, werkvisum en reisverzekering op is, wat inhoudt dat ik het plan heb om platzak naar Austalie te gaan,
of in ieder geval met weinig, maar ik heb geen ervaring hiermee. Wel weet ik dat er velen zijn die op deze manier reizen, en werken en reizen.
Wooff heb ik altijd achter de hand maar heeft niet mijn eerste voorkeur, Organisaties als Travel Active helpen je met werk zoeken, maar hoe lang duurt het dan gemiddeld voor je werk vindt (aangenomen dat je hard je best doet)
en ik ben ook het type dat het dan toch liever zelf regelt.
DUS, mijn vraag is eigenlijk: Willen er mensen hun ervaringen met mij delen?
Weinig tot geen geld en wel lang weg is het onderwerp. Waarschijnlijk vinden veel mensen het interessant om ervaringen en ideeen hierover uit te wisselen!

Alle reisplezier (en het plezier van het voorbereiden)!!! Angela.

Hoi Angela,

Het probleem van platzak reizen naar Australie is dat je als je je Working Holiday visum gaat ophalen in Australie, je een afschrift van max. twee weken oud moet laten zien, waar minstens 3200 euro op staat. Misschien vragen ze er niet naar, maar dat risico zal ik niet nemen. Je kan natuurlijk ook altijd je ouders vragen om het geld te storten, wachten op een afschrift, en het 1 dag voor vertrek weer terugstorten. Tis maar dat je er rekening mee moet houden.
Ik wil in juni 2005 naar Oz, maar neemn voldoende geld mee.

Succes ermee,

Polarbear

Hallo,

Samen met mijn vriend vertrek ik 15 okt. ook naar Australie voor een werkvakantie.
Wij nemen ook niet erg veel geld mee. Wij zorgen er ook voor dat we een afschrift bij ons hebben waar naar wij menen 3000 euro op moet staan en max. een maand oud mag zijn.

Wij hebben veel ervaringen gehoord dat werk zoeken erg gemakkelijk gaat als je echt wil. Over organisaties hebben we vooral slechte verhalen gehoord, het kost je geld en ze regelen niet veel voor je. Het is misschien een prettig gevoel dat je er niet alleen voor staat maar dat sta je in Australie nooit.

Misschien handig om nog wat ervaringen van mensen te horen die er al geweest zijn?
Als je nog wat wilt weten kun je me gerust een berichtje sturen!!

Gr. Margriet.

Originally posted by Angela.@30-07-2004, 15:40:17
** Hallo Allemaal,

Net geregistreerd en nu kan ik meedoen met alle ervaren reizigers!!!
Ik heb het plan om december 2004 te vertrekken voor een half jaar Australie. Het dilemma is dat het geld na het ticket, werkvisum en reisverzekering op is, wat inhoudt dat ik het plan heb om platzak naar Austalie te gaan,
of in ieder geval met weinig, maar ik heb geen ervaring hiermee. Wel weet ik dat er velen zijn die op deze manier reizen, en werken en reizen.
Wooff heb ik altijd achter de hand maar heeft niet mijn eerste voorkeur, Organisaties als Travel Active helpen je met werk zoeken, maar hoe lang duurt het dan gemiddeld voor je werk vindt (aangenomen dat je hard je best doet)
en ik ben ook het type dat het dan toch liever zelf regelt.
DUS, mijn vraag is eigenlijk: Willen er mensen hun ervaringen met mij delen?
Weinig tot geen geld en wel lang weg is het onderwerp. Waarschijnlijk vinden veel mensen het interessant om ervaringen en ideeen hierover uit te wisselen!

Alle reisplezier (en het plezier van het voorbereiden)!!! Angela. **

pray.

Hallo allemaal,

Ik heb in 2002-2003 een jaar gereisd waarvan 10 maanden door Australië.
Het is de beste tijd van mn leven geweest en wil jullie graag helpen met jullie vragen.
Ik ben toen met Travel Active geweest. Toen was het wel erg handig…Ik was net 18 en vond het wel prettig dat anderen mij hielpen.
Maar echte helpen met werk zoeken doen ze niet.
Als je wat ouder bent…en zeker als je al wat reiservaring hebt is zo’n organisatie niet echt nodig.
Tja en dan het geld… Je hebt inderdaad die € 3200 nodig om een visum te krijgen. Ik ben veel mensen tegen gekomen waarvan de ouders het geld op de rekening hebben gestort en later terug werd gestort.
Ik ben ook veel mensen tegen gekomen die als ‘platzak’ naar australie zijn gegaan. Dit betekent wel dat ze direct naar werk moeten zoeken.
Ik weet niet hoe hoog de drang is om weg te gaan, maar als je minder gestressed daarheen wil lijkt het me handig om wat langer te sparen.
Dan ga je toch wat met een geruster hart daar naar toe en hoef je je vrienden of familie niet te vragen om geld als het even tegen zit.
Het werk is in pricipe makkelijk te vinden als je je heel flexibel open stelt.
Ik heb geen werk gedaan in de steden, en eigenlijk alleen boerderij werk (fruit plukken en een soort wooffen).
En een tip voor iedereen als je in de fruit wilt werken…ga naar Berri Backpackers…die zit in Berri… 4 uur van Adelaide vandaan (een klein stukje…!). Daar zit een geweldig hostel. Ga daar alleen niet heen als je in tijdnood zit, want je wilt zeker langer blijven. Iedereen die daar heen is geweest wilde daar een paar weken blijven, maar bleven er uiteindelijk een aantal maanden. Ik heb er totaal 6 maanden gezeten. Zonde van je tijd, denk je he? Als je er eenmaal bent geweest weet je dat dat niet zo is.

heb je nog vragen…mail me maar: djoetje1983@hotmail.com

Hey, ik lees overal dat je 3200 euro nodig hebt op een lopende rekening om dat aan te tonen aan de grens voor een visum. Nou heb ik gisteren de assistente van de Australische ambassadeur gebeld en gevraagd hoe dat zat. Zij vertelde mij dat ik niet een bepaald bedrag nodig heb omdat zij daar niet kunnen bepalen wat ik daar zoal moet uitgeven. Ik ga als au pair naar sydney en heb dus weinig kosten (naast het ticket dan). Heeft trouwens iemand een suggestie voor mij hoeveel geld ik moet meenemen? Ik krijg omgerekend zo een 400 euro per maand.

Alvast bedankt,
Sanne

wel gewoon een beetje ! het is vrij gemakelijk om verder werek te vinden als bijbaantje bediening/bar /telemarketing vanalles eigenlijk open een bankrekening en vraag een tax nummer aan zodra je hier ben !!!

succes ermee

Ik weet niet hoe het zit met het visum, maar de douane kan ook voor problemen zorgen als je niet kunt aantonen dat je genoeg geld op zak hebt om voor een tijdje te kunnen overleven.

God bless you … How could you be so stupid… I hope for you that everythings ok. I wish you luck… you’ll need it…

little bit late now huh?

Zou wel leuk zijn om te horen hoe het gegaan is…