Platzak Naar Australie

Hallo Allemaal,

Net geregistreerd en nu kan ik meedoen met alle ervaren reizigers!!!
Ik heb het plan om december 2004 te vertrekken voor een half jaar Australie. Het dilemma is dat het geld na het ticket, werkvisum en reisverzekering op is, wat inhoudt dat ik het plan heb om platzak naar Austalie te gaan,
of in ieder geval met weinig, maar ik heb geen ervaring hiermee. Wel weet ik dat er velen zijn die op deze manier reizen, en werken en reizen.
Wooff heb ik altijd achter de hand maar heeft niet mijn eerste voorkeur, Organisaties als Travel Active helpen je met werk zoeken, maar hoe lang duurt het dan gemiddeld voor je werk vindt (aangenomen dat je hard je best doet)
en ik ben ook het type dat het dan toch liever zelf regelt.
DUS, mijn vraag is eigenlijk: Willen er mensen hun ervaringen met mij delen?
Weinig tot geen geld en wel lang weg is het onderwerp. Waarschijnlijk vinden veel mensen het interessant om ervaringen en ideeen hierover uit te wisselen!

Alle reisplezier (en het plezier van het voorbereiden)!!! Angela.

Hoi Angela,

Het probleem van platzak reizen naar Australie is dat je als je je Working Holiday visum gaat ophalen in Australie, je een afschrift van max. twee weken oud moet laten zien, waar minstens 3200 euro op staat. Misschien vragen ze er niet naar, maar dat risico zal ik niet nemen. Je kan natuurlijk ook altijd je ouders vragen om het geld te storten, wachten op een afschrift, en het 1 dag voor vertrek weer terugstorten. Tis maar dat je er rekening mee moet houden.
Ik wil in juni 2005 naar Oz, maar neemn voldoende geld mee.

Succes ermee,

Polarbear

Hallo,

Samen met mijn vriend vertrek ik 15 okt. ook naar Australie voor een werkvakantie.
Wij nemen ook niet erg veel geld mee. Wij zorgen er ook voor dat we een afschrift bij ons hebben waar naar wij menen 3000 euro op moet staan en max. een maand oud mag zijn.