Planning

Halllo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb hier al veel bijgeleerd
Graag had ik jullie mening vernomen omtrent onze planning.
Wij zijn een jong koppel (25-27) en gaan in april voor de eerste keer naar Bali
Wij hebben slechts negen dagen tijd om Bali te ontdekken en willen dan ook zoveel mogelijk zien.

Wij hebben wel reeds onze verblijfplaatsen vastgelegd
3 dagen sanur
3 dagen ubud
2 dagen nusa lembungan
1 dag seminyak

Vertrek op 2 april vanuit Brussel
Aankomst 3 april in denpasar

3 april
Aankomst en vrije avond in sanur

4 april
Vm: kuieren in sanur en omgeving
Nm: naar het schiereiland Bukit met tussenstop in jimbaran ( mss daar lunchen?) naar een van de verdoken strandjes pantai uluwatu, Padang padang of dreamland ( welk strandje is het leukst???) daarna de tempel gaan pura luur uluwatu tijdens de zonsondergang met eventueel Kecak dans. Daarna terug naar sanur

5 april
Rondrit met privé chauffeur naar oost Bali. Met onderweg tussenstops in het koninklijk paleis klungtung, lunchen op een strandje in padangbai, Tenganan en het waterpaleis om vervolgens terug naar sanur te rijden

6 april sanur
S morgens heel vroeg vertrekken met speedboat om dolfijnen te spotten in lovina. Lunchen in lovina om via het Bratanmeer naar onze volgende verblijfplaats in ubud te gaan.

7 april ubud
Een sportieve dag vandaag. De combinatie via eventueel adventure tours rafting en olifantensafari. Vrije avond

8 april ubud
Terug s morgens heel vroeg opstaan om de gorang batur te beklimmen.
Vrije namiddag in ubud en omstreken. Eventueel nog zonsondergang bekijken in tanah lot.

9 april ubud - nusa lembongan
S morgens klaar om te vertrekken naar nusa lembongan om daar wat te snorkelen en te luieren aan het strand. Een tochtje maken met de glasboot.

10 april nusa lembongan
Een fietstocht op het eiland met bezoek aan het dorp. Een vaartochtje door de mangroven.

11 april nusa lembongan - nusa penada
Scootertocht op nusa penada om daarna de boottocht rond vier uur terug te nemen naar sanur. Indien mogelijk s avonds nog even de sfeer in kuta opsnuiven.

12 april sanur en terugtocht naar Brussel
Laatste dag tijd om nog wat souvenirs en inkopen te doen om dan s avonds de vlieger terug huiswaarts te keren.

Wat denken jullie? Haalbaar of te druk?

Dank voor jullie reactie s

Vriendelijke groeten

Voor mij te druk. Maar het voordeel aan Bali is dat je dingen pas een dag van tevoren hoeft te boeken, dus je kan je schema nog altijd wijzigen.

dag 6 april vind ik niet logisch. je wilt naar Lovina om dolfijnen te zien, maar omdat te kunnen doen zul je daar rond zonsopkomst moeten zijn. Lovina is zeker 3 uur rijden vanuit Sanur, wat betekent dat je om 2 of 3 uur moet vertrekken. en speedboot? daar jaag je dolfijnen alleen maar mee weg!

er zitten beslist dolfijnen bij Lovina, maar de kans dat je ze ziet is zeker geen 100%. als je ze perse wil zien dan zou ik een paar nachten in Lovina blijven. wil je ze niet perse zien dan zou ik gewoon niet naar de dolfijnen gaat.

ik zou verder niet gaan lunchen in Jimberan, maar dinneren. Kecak dans zou ik zeker gaan bezoeken! Van de stranden die je noemt heb ik alleen Dreamland gezien. aardig, maar ik ben niet zo’n strandmens. ik zit liever onderwater :wink:

verder heb je te weinig tijd om Ubud met zijn tempels en musea te zien, en om naar de markt te gaan. of is dat een bewuste keus?

Dank voor je reactie.

Ik dacht dat er vanuit sanur een snelle speedboat gaat naar lovina. Dat zou sneller zijn dan via de weg. Klopt dit? Een overnachting in lovina kan niet meer vermits wij onze hotels reeds geboekt hebben. In lovina zouden we dan met een plaatselijke visser dolfijnen spotten.

Mss moeten we idd wat meer tijd uittrekken om ubud te verkennen. Het is natuurlijk maar een idee. Wij zijn wel geen musea mensen, maar de tempels en bezienswaardigheden zoals monkey forest, bali birdpark, olifanyengrot,…spreken ons wel aan. Jammer, maar r zullen keuzes moeten gemaakt worden.

De plaatselijke markt kunnen we desnoods de laatste dag eens bezoeken

Groeten

Dineren in jimboran lijkt me idd dan wel een prima idee. Dank

ik heb nog nooit van die speedboot gehoord. STEL er gaat er eentje, wat me sterk lijkt (kijk op de kaart hoe ver die boot om moet varen!), dan kan ik me niet voorstellen dat die 's nachts vaart. dat zou ik in NL al niet veilig vinden, en in IND al helemaal niet.

In al die jaren dat ik op Bali kom heb ik ook nog nooit van een speedboot verbinding gehoord tussen Sanur en Lovina, ook nog nooit gezien ook. Wellicht dat je er een kunt huren in Sanur, ( meer kans in Benoa overigens) maar dan zal je kapitalen kwijt zijn en ook nog eens om een uur of 1 moeten vertrekken gezien het feit dat het aardedonker op zee is(tenzij je volle maan hebt) en ook een speedboot zonder radar het dan kalm aan moet doen…
En de plaatselijke vissers in Lovina staan echt niet op het strand in Lovina te wachten om half zes in de ochtend. Zij worden de dag ervoor gecharterd door de diverse hotels/ guesthouse en reisorganisaties…Degene die niet naar de dolfijnen varen zijn of komen dan net binnen van hun nachtelijke vistocht en gaan dan echt niet meer met een paar toeristen de zee weer op. Dus bewaar de trip naar Lovina maar voor een volgende reis.

Ok dank je wel. Zal idd dat plan moeten laten varen. Letterlijk en figuurlijk dan. Had nochtans graag de zonsopgang in lovina in een bootje tussen de dolfijnen meegemaakt. En om dan in sanur tussen de dolfijnen te zwemmen in een bassin zien wij ook niet zitten. Te dieronvriendelijk. Zal voor een andere keer zijn.

Nog goeie tips?

Mvg