Hulp gevraagd bij reisplan bali

Hallo,

aangezien we op 28/08 vertrekken voor 2 weken Bali was ik al begonnen aan mijn reisplan, maar ik zit een beetje vast.
even een korte schets: het wordt onze eerste verre reis samen, dus we zoeken een leuke mix tussen ontspanning, cultuur, leuke activiteiten en strand.
We hoeven niet zo nodig naar de kleine dorpjes of logeren bij locals om het echte bali te ontdekken. Als alles meevalt komt dat misschien nog wel in een toekomstig reisje, maar nu zoeken we een gulden middenweg tussen de echte backpacker en de resortbezoeker die de hele dag aan het zwembad doorbrengt :).

Wat we zoeken zijn leuke plekjes, liefst aan het strand zodat we daar savonds kunnen dineren en een leuke strandwandeling kunnen maken.
Ook de gili-eilanden willen we zeker bezoeken. Momenteel hebben we daar 4 overnachtingen gepland, maar als dat teveel is wil ik dit inkorten naar 3 :).

Zo, ons eerste plan was dit:
27-Aug heenreis
28-Aug aankomst en overnachting sanur 50
29-Aug overnachting in sanur 50
30-Aug overnachting in sanur 50
31-Aug overnachting in sanur 50
01-Sep vertrek sanur - overnachting ubud 25
02-Sep dagje ubud en overnachting ubud 25
03-Sep vertrek ubud - overnachting lovina
04-Sep vertrek lovina- aankomst en overnachting Gili T 120
05-Sep vertrek gili T en overnachting gili M 166,6666667
06-Sep overnachting gili M 166,6666667
07-Sep overnachting gili M 166,6666667
08-Sep vertrek Gili M en overnachting ?
09-Sep ?
10-Sep ?
11-Sep vertrek op bestemming om naar huis te gaan

Ik zoek dus sowieso nog een bestemming voor de laatste dagen, maar er zijn ook een aantal ‘struikelblokken’.
OP 4/9 zouden we van Lovina (waar ik graag de dolfijnen wil zien) vertrekken naar padangbai om daar de boot naar de gili’s te halen, maar dat lijkt me niet echt halabaar gezien de lange afstand. We zouden eventueel kunnen overnachten op weg van Lovina naar padangbai om zo de reisiets ‘relaxter’ te maken, maar dan zoek ik daarnog een leuk plaatsje voor. en wordt alles een dag opgeschoven (of verblijf gili’s met 1 nacht ingekort.

een andere optie is het volgende:
27-Aug heenreis
28-Aug aankomst en overnachting sanur
29-Aug overnachting in sanur
30-Aug overnachting in sanur
31-Aug overnachting in sanur
01-Sep vertrek sanur- aankomst en overnachting Gili T
02-Sep vertrek gili T en overnachting gili M
03-Sep overnachting gili M
04-Sep overnachting gili M
05-Sep vertrek Gili M en overnachting ubud
06-Sep dagje ubud en overnachting ubud
07-Sep vertrek ubud - overnachting lovina
08-Sep vertrek lovina - overnachting?
09-Sep ?
10-Sep ?
11-Sep vertrek op bestemming om naar huis te gaan

Dit komt iets beter uit aangezien we van sanur makkelijk naar de boot voor ed Gili’s kunnen gaan en omdat we bij terugkeer van de gili’s met het tocket van de boot gratis naar ubud zouden kunnen.
Hier vind ik het dan weer jammer dat we eerst naar de gili’s gaan om te relaxen en daarna de ‘drukkere’ rondreis gaan doen.
Ook hier moeten we dan van Lovina terug naar de zuidkant van het eiland geraken om dara op 11/09 te vertrekken, liefst op een aangename manier :).

Lovina zou ik vooral willen doen om de dolfijnen bij zonsopgang te spotten, zwarte stranden lijken me niet zo mooi, tenzij iemand me van het tegendeel overtuigt?
Als het te lastig is om Lovina mee op te nemen wil ik dit wel laten vallen.
Ik heb er op dit moment ook geen zicht op wat de reistijd is met taxi tussen lovina en het zuiden, en of dit een leuke route is met fijne stopplekjes onderweg.
Kan iemand me misschien ook zeggen of de taxichauffeur de rondreis kan plannen of dat je dit zelf moet doen? En hoever op voorhand reserveer je best een taxi? Kan dat diezelfde ochtend of doe je dat best 1 dag vroeger?

In elk geval al heel erg bedankt voor iedereen die dit wil lezen en een beetje kan helpen! Alle tips mbt must see-'s en must do’s zijn uiteraard meer dan welkom :).

Hallo Bloempje,

Ik zou toch kiezen voor optie 1. Dit omdat je dan strand wat meer met cultuur afwisselt en ook de afstand aan het eind van je vakantie van Lovina weer naar het zuiden.
Misschien is 4 nachten Sanur ook wel wat veel, en kun je er 1 nacht in Ubud bijplakken.
Of vanuit Lovina naar Amed vertrekken, daar 1 overnachting doen want er vertrekt vanuit Amed ook een boot naar de Gili’s. Dat is ook meteen de kortste route met de snelboot naar de Gili’s, ik meen 3 kwartier. En geloof me, dat is best fijn… Want het gaat er flink aan toe hoor op zo’n snelboot, die beukt echt over de golven, niet prettig.
Bij Amed ligt ook Coral Garden, een prachtige snorkelplek dus dat is ook leuk om de rest van de dag mee door te brengen en dan volgende ochtend de boot naar Gili T te nemen.
Ik zou meteen doorgaan naar Gili M, veel relaxter. Bij aankomst op Gili T. zelf even een bootje regelen dat je naar Gili M. brengt.
Wij zagen vorig jaar daar zo’n gaaf hotel, zal niet goedkoop zijn. Ik weet zo de naam niet, zoek ik nog wel op straks.

En de laatste dagen overnachten in Seminyak misschien? Of Canggu, ligt net iets boven Seminyak.
Wij vonden Canggu fijner maar in Seminyak kun je wel prima je laatste souvenirs shoppen.
Dagtripje naar Tanah Lot is ook nog leuk.
En aan die kant van het eiland heb je de prachtige zonsondergangen.

Meestal kan je bij je hotel wel een rondreis boeken ofzo, dat hoef je niet aan de taxichauffeur over te laten.
En de taxi kun je op de dag zelf boeken of even aan de receptie vragen of zij dat voor je willen doen. Of je vraagt de avond ervoor aan de receptie of zij kunnen zorgen dat om een bepaalde tijd een taxi voor jullie klaar staat. Dat gaat eigenlijk altijd wel goed.
Spreek wel van tevoren een prijs af, wel afdingen hoor.

De meeste hotels kunnen je ook ophalen in Denpasar, dan staan ze klaar met een bordje met je naam. Dat vonden wij wel heel relaxed en hoef je je niet meteen in de taxiwirwar te mengen.

Het strand bij Lovina vonden wij ook niet zo geweldig…

Wil je nog wat weten dan zeg maar hoor.

Veel plezier!!!

Dag KaterK, hartelijk bedankt voor je reactie! :slight_smile:

Ik had zelf ook al gezien dat er boten vanaf Amed naar de Gili’s vertrekken, maar er zijn slchts twee ‘maatschappijen’ die van die plek varen en op tripadvisor krijgen ze niet al te beste commentaar; vandaar dat ik deze weg liever vermijd. ook al is het de kortste en goedkoopste weg.
Voorlopig gaat mijn voorkeur dus uit naar vertrekken via Padang Bay.

Als ik via maps consulteer dan krijg ik vanaf lovina volgende reistijden:
lovina-ubud= 2u (binnenland)
lovina - sanur= 2u30 (binnenland
lovina-candidasa:3u (langs de kust)

reistijden naar padangbay zijn de volgende:
vanaf ubud: 1u10
vanaf sanur: 1u50
vanaf candidasa: 22 min

Weet jij (of iemand anders) miss of de route van lovina naar candidasa de moeite waard is? Zijn er leuke plekjes waar we eventueel even zouden kunnen stoppen?
aangezien de reistijd naar padangbay vanaf candidasa het korste is, gaat daar mijn voorkeur naar uit :).

Het hotel dat we trouwen op het oog hadden voor Meno was MAHAMAYA resort. Zou dit hetgene zijn wat je bedoeld? Het is in alle geval niet goedkoop, maar onze andere overnachtingen zijn een beetje goedkoper en we gaan niet elk jaar op verre reis (voorlopig) dus dan mag zo’n uitspatting wel eens ;).

Ik heb het reisplan even aangepast en op dit moment ziet het er als volgt uit:

27-aug heenreis
28-aug aankomst en overnachting sanur
29-aug overnachting in sanur
30-aug overnachting in sanur
31-aug vertrek sanur - overnachting ubud
1-sep ubud
2-sep vertrek ubud - overnachting lovina
3-sep vertrek lovina - overnachting candi dasa
4-sep vertrek candi dasa - aankomst en overnachting Gili T
5-sep vertrek gili T en overnachting gili M
6-sep overnachting gili M
7-sep overnachting gili M
8-sep vertrek gili m en overnachting seminyak, canggu,jimbaran of uluwatu
9-sep overnachting seminyak, canggu,jimbaran of uluwatu
10-sep vertrek seminyak, canggu,jimbaran of uluwatu en overnachting kuta
11-sep vertrek kuta om naar huis te gaan

we zouden dus 3 nachten in sanur verblijven, dan 4 dagen rondreis (2 ubud, 1 lovina, 1 candidasa) dan 4 dagen Gili’s (1 trawangang en 3 Meno, eventueel te verkorten met 1 nacht als dit wat veel is) en dan 2 (of 3) dagen op een bestemming die momenteel nog onzeker is en de laatste nacht overnachten in Kuta, vlakbij de luchthaven :slight_smile:

Is dit beter? Lijkt jullie dit een leuk reisplan? Nog aanpassingen nodig?

Groetjes!

Ik heb gezocht welke het is maar het heet Karma Reef. Ieder huisje heeft zijn eigen cabana met ligkussens, zooo gaaf!
Het lig de andere kant van het eiland als Mahamaya en die kant is wel wat rustiger.
Meno Mojo is ook een alternatief, maar is ook nog wel redelijk aan de prijs zag ik. (In mijn ogen dan)
Maar wat, denk ik, zeker ook een optie zou kunnen zijn is Seri Resort. Spiksplinternieuw en wat ik op booking.com zag ook netjes geprijsd. Vorig jaar zomer liepen wij daar langs en toen waren ze de laatste hand aan het leggen. Ze waren zelfs het strand iedere avond aan het harken…haha. Ziet er tiptop uit, ook in het echt dus. Ik had eigenlijk verwacht dat het veel duurder zou zijn.
Mahamaya ziet er ook super uit hoor.
Wij gingen vaak liggen in de cabana’s van het restaurantje dat ernaast zit. Heel simpel ding, 's avonds konden we dan een vis (red snapper) uitzoeken die net gevangen was. en dan ging het vrouwtje van het restaurant dat op haar hurken klaar zitten maken boven een vuurtje dat ze maakte met kokosnootbast. Héerlijk!

Je moet echt niet uitgaan van de tijden die in maps gegeven worden.
Wij gingen van Lovina naar Amed, ook via de kust en dat duurde al zeker 4 uur.
Het gaat allemaal niet zo snel… Je kunt die tijden bijna wel verdubbelen.

Naar je overnachting in Lovina moet je misschien nog even kijken. Als je in de ochtend vanuit Ubud vertrekt dan kom je begin van de middag aan. Volgens mij is het wel een uurtje of 3 rijden.
De volgende ochtend moet je dan om 6 uur op (misschien half 6, dat weet ik niet meer) voor de dolfijnen. Dan moet je dus eigenlijk meteen weer vertrekken naar Candidasa, een best wel lange rit in de auto. Terwijl je natuurlijk wel heel vroeg opgestaan bent. Het kán wel natuurlijk maar zal wel een vermoeiende dag worden.

Overweeg ook of je het de moeite vind om maar 1 nacht op Gili T. te slapen, waarom niet 4 op Gili M. Je blijft anders aan het verkassen terwijl je ook een keertje heen en weer naar Gili T. kan gaan om het eens te beleven. Op Meno kan je overigens niet pinnen, mocht je dat wel willen doen dan zal je toch een oversteekje moeten maken naar Gili T.

Jimbaran is ook heel leuk. Wij verbleven zelf bij Balangan Beach, een surferstrand, iets onder Jimbaran zelf. Bij Flowerbud Bungalows, heerlijk plekje.

Vanaf Uluwatu naar de luchthaven is best nog wel een stuk rijden hoor, in km’s misschien niet veel maar in tijd zeker wel.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, de voorpret zelf is ook al zo leuk!