Planning zomer 2009

Hallo,

Hier is dan weer een van de vele route voorstellen, maar ik zal het zeer waarderen als er mensen zijn die ons wat tips kunnen geven. Wij (2 vrienden) zijn van plan om in augustus 2009 een auto te huren en 30 dagen door het westen te trekken en daar zowel steden als nationale parken te bezichtigen. Onze route ziet er vooralsnog als volgt uit:

Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles (Universal studios/Warner brothers studios)
Dag 4: Los Angeles – San Diego
Dag 5: [COLOR=black]San Diego (Sea World)[/COLOR]
Dag 6: [COLOR=black]San Diego (dagje mexico)[/COLOR]
Dag 7: San Diego – Palm Springs
Dag 8: Palm Springs – Joshua tree national park – Lake Havasu City
Dag 9: Lake Havasu City – Route 66 – Flagstaff
Dag 10: Grand Canyon
Dag 11: Flagstaff- Monument valley – Bluff
Dag 13: Bluff -Page (Antylope Canyon & Lake Powell)
Dag 14: Page – Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Zion national park
Dag 16: Zion national park – Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas – Death valley – Lone Pine
Dag 19: Lone Pine – Lee Vining (Mono Lake & Bodie)
Dag 20: Lee Vining – Yosemity national park – Mariposa
Dag21: Yosemity national park
Dag 22: Mariposa – San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco – Carmel-by-the-sea
Dag 26: Carmel-by-the-sea – Santa Simeon
Dag 27: Santa Simeon – Los Angeles
Dag 28: Los Angeles
Dag 29: Los Angeles (vertrek)

We hebben dus in principe nog 1 dag speling, maar wij weten niet of alles haalbaar is in de dagen die wij er nu voor hebben staan?
Verder waren we van plan om niet van te voren te reserveren, is dit mogelijk met deze overnachtingsplaatsen (aangezien we niet in de parken zelf overnachten).

Bij voorbaat dank!!

is zeker haalbaar. ruim de tijd voor alles. Ik zou alleen een dag langer in Vegas verblijven. krijg je spijt van als je maar een dag daar bent geweest.
Flagstaff naar MV is een takke eind rijden, zou dan via grand canyon gaan.

oke thanks! we zouden dan eventueel de laatste dag in LA kunnen laten vervallen… en een dag in vegas! flagstaff-MV zaten we zelf ook al over te twijfelen… of we dan niet via de Gran Canyon moeten overnachten…

Hoi Robin,

Afgelopen zomer (september 08) ben ik samen met mijn vriend door de VS getrokken voor ook 25 dagen.

Wij hebben echter een ander rondje gedaan dat je misschien (ook) zou kunnen aanspreken.

Hoe gaan jullie trouwens reizen? Via motels/hostels of zijn jullie van plan te gaan kamperen? Zo ja, dan kan ik je een top bedrijfje aanraden die voor een leuke prijs geweldige kampeerspullen meegeeft: Western Wanderer - www.westernwanderer.com. Alles zit erbij en het ligt op een goede locatie - Boulder City - 20 min. van Las Vegas. Daarnaast kunnen zij een planning voor je maken - met natuurlijk je eigen wensen erin - aangezien zij zoveel weten van de omgeving, ideaal!!

Kamperen tussen de Amerikanen is echt geweldig! De vele bbq’s, praatjes, dieren, helemaal top! Daarnaast is het zeer goedkoop. Met name campings in de parken zijn maar tussen de 10 en 20 dollar per nacht. Reserveren was niet nodig toen wij er waren, vele campings doen hier ook niet aan: wie het eerst komt heeft het eerste plekje.

Het kopen van een annual pass is een goede aanschaf. Hiermee kan je voor 80 dollar toegang krijgen tot elk national park in Amerika i.p.v. voor ieder park ongeveer 20 dollar te betalen.

Onze reis:

De eerste week hadden we nog niet gekampeerd i.v.m. een vriend die ons even vergezelde.
dag 1: LA
dag 2: Las Vegas

Kampeerspullen opgehaald bij Boulder City:
dag 3: Boulder City - Hoover Dam
dag 4: Death Valley (super gaaf! Wel vroeg opstaan, lichtelijk warm daar…)
dag 5: Sequoia National Park (de meest gave bomen…)
dag 6: Yosemite National Park
dag 7: wijnproeven in Amador County (jammie)
dag 8: lange rit over de loneliest highway 50, overnacht in Ely

Vanaf nu gekampeerd:
dag 9: Great Basin National park (niet de mooiste, wel oke)
dag 10: Bryce Canyon (onze nummer 1, super!!)
dag 11: Bryce Canyon
dag 12: Capitol Reef (enorme formaties, wegen er naartoe zijn adembenemend)
dag 13: Als je in Moab verblijft kan je gemakkelijk in 2 dagen Arches NP en Canyon lands bezoeken. Met name Canyon lands heeft geweldige uitzichten.
dag 14: Arches NP
dag 15: Canyon Lands
dag 16: Mesaverde National park - als je iets wilt zien over de indianen, moet je zeker hier naartoe gaan, zeer indrukwekkend.
dag 17: Flagstaff
dag 18: Grand Canyon
dag 19: Grand Canyon
dag 20: Zion National Park
dag 21: Zion National Park

Kampeerspullen ingeleverd:
dag 22: Boulder City - Las Vegas
dag 23: Las Vegas - LA
dag 24: LA - Disneyland
dag 25: doorvliegen naar Fiji :slight_smile:

San Fransisco is ook geweldig (de stad hadden we eerder bezocht) en is zeker de moeite waard om er tussen te proppen :smiley:

Wij vonden dit 1 van de meest geweldige rondreizen.

Alvast heel veel plezier!!

die annual pas zijn we inderdaad ook van plan om te kopen!
We gaan persoonlijk liever voor de motels-hotels, aangezien we niet van zulke kampeerders zijn;)

Dit willen wij ook, maar is het haalbaar om zonder te reserveren nog kamers te krijgen?

We gaan in augustus, we willen dus alleen een fly drive boeken.
Route: Vegas, moab, grand canyon, yosemity, evt de westkust, Vegas
Dit zijn de uiterste punten van de route, vliegen op vegas is volgens mij goedkoper dan L.A.
En vegas ligt centraler voor als we ergens langer willen blijven en zo iets anders evt kunnen overslaan.

Wij zijn afgelopen zomer van 19 juli tot 10 aug geweest en hebben alles via www.exit-reizen.nl geboekt. de route Best of the West.

In een aantal plaatsen (page, sedona) zijn wij mensen tegengekomen die geen kamer meer konden vinden in de omgeving. Verder moet je in Vegas buiten het weekend om een kamer boeken, kan honderde dollars schelen. Als je in een NP wil slapen moet je zeker in het hoogseizoen ver vooraf boeken.
Als je naar Alcatraz wil, zou ik vast een week of 2,3 ervoor vanuit nederland je tickets boeken. Toen wij daar op dinsdag kwamen, was de ferry volgeboekt tot zondag.

Hoi Robin,

Heb je daar een reden voor om niet in de NP te overnachten?

( als het je eerste keer is naar de V.S. en je wilt geen risico`s lopen zou ik alles boeken)

Geen overnachtingen reserveren in en om de grote steden is NO PROBLEM.
Dat kan je zelfs aardig wat dollars schelen als je niet te kieskeurig bent over een hotelletje,
zoek hotel coupons (bij ieder Visitor Center en supermarkten te vinden) en je krijgt korting, heb je dan ook nog je ANWB pas bij je (show your card) dan krijg je nog eens extra korting.

Ga je echter richting de NP dan kan je wel eens voor volgeboekte hotels komen te staan en als het volgende dorp dan 50 tot 100 Km verderop ligt…
Ik persoonlijk vind het wel wat maar aangezien je in meerdere plaatsen maar 1 dag bent kan je dat wel eens veel tijd gaan kosten en je wilt natuurlijk zo veel mogelijk zien.

Zou zelf een dagje minder in San Diego doen en een dagje meer in Zion (een van de mooiste, zoniet het mooiste park van de V.S. zeker als je van hiken houdt).
I.p.v. Flagstaff zou ik Tusayan aandoen…
I.p.v. Bluff (tenzij je door rijd naar Arches NP) in MV overnachten,
Een dagje extra in Las Vegas kan zeker geen kwaad, overnachten in New York New York een aanrader.

En zo zijn er nog veel en veel meer dingen waardoor je waarschijnlijk bij terugkomst zegt…
nog niet alles gezien, we gaan volgend jaar weer terug!

Veel plezier…

P.S. Leuke video`s over NP en steden
http://www.openroad.tv/

Wat betreft afstand Flagstaff - Monument Valley: vanuit het Grand Canyon kun je richting Kayenta en overnachten in:
Gray Mountains (aan de Hwy 98)
Cameron(idem, duur)
en ca. 10 mijl voor Kayenta in een erg leuke Anasaszi Inn. In Kayenta een Best Western. Goed idee door te rijden naar Bluff, de 162 is prachtig en heeft enkele nearby detours: Gooseneck en Valley of the Gods.