Even voorstellen en de plannen voorleggen.
Ik ga samen met mijn vriendin (beide 25 jaar) in oktober/november voor (ongeveer) één jaar op wereldreis.
De huidige ervaring bestaat uit reizen door Kameroen. We hebben daar eerst enkele maanden gewerkt (ik 3 maanden, vriendin 6 maanden). Daarna hebben we een motor&rijbewijs gekocht en hebben 5 weken van zuid naar noord gereisd en weer terug. Echt een ongelofelijk gave reis. En extreem low-budget :).
De wereldreis die we nu gaan doen zijn we nu hard voor aan 't sparen. Maar hij zal zeker weer low-budget worden (goedkope lelijke slaapplekken, langs de kant van de weg eten, etc…)
We willen dus in oktober/november dit jaar vertrekken voor onze wereldreis. De reis bestaat grofweg uit de volgende delen: Zuid-Amerika (3 maanden), Afrika (4 maanden) en Azië (5 maanden).
Zuid-Amerika: Equador, Bolivia, Peru, Chili, (vervolgens met de bus naar Argentinië en daar te vliegen naar Zuid Afrika)
Afrika: Zuid-Afrika, Tanzania, Uganda, Rwanda, Kenya
Azië: India, Nepal, Thailand, (Birma?), Cambodja, Laos, Vietnam, China, Transmongolië-express terug, Mongolie, Rusland, Oost-Europa
Deze planning is flexibel. Als landen niet mogelijk zijn, dan slaan we die over. We willen misschien nog op enkele plekken vrijwilligerswerk doen zodat we even niet onderweg zijn en zo wat rust hebben.
Vragen (voor nu):
-een hoop landen met verschillende regels betreffende Visa. De meeste Visa willen we aan de grens regelen. Is dit mogelijk? Of zitten er landen tussen waarbij dit niet mogelijk is?
-in Afrika willen we misschien weer een motor kopen (nu wel eerst een nederlands rijbewijs halen). Weet iemand de mogelijk problemen die dit kan geven aan de grenzen met inklaren en verkoop in een ander land?
Verdere vragen komen nog wel…