Hallo allemaal,
Mijn naam is Lien, 23 jaar en ik rond in juni 2014 mijn studies af, klaar voor een wereldreis met mijn vriend!
Omdat we nog nooit zo een lange en verre reis hebben gepland zijn alle tips welkom!
De planning ziet er als volgt uit: september 2014 vertrekken voor 5 maanden ZO Azië ( 1 maand China, 4 maanden voor Nepal Thailand Laos Cambodja Vietnam). We willen vooral niet te veel “rushen”, dus rustig de tijd nemen om het land, of in het geval van China een deel van het land, te ontdekken, dus vraagje hierbij: is dit qua tijd- aantal landen haalbaar? Ikzelf had graag nog Indonesië gedaan maar dan wordt het helemaal krap denk ik?
Vervolgens naar Australië voor 2,5 a 3 maanden waar we de oostkust gaan afreizen met een camper en een vriendin in Melbourne gaan bezoeken die daar op uitwisseling zit
Tot slot nog 1.5 a 2 maand in NZ, waar verre familie ook woont.
Allereerste vraag is dus of dit schema haalbaar is qua tijd? We willen niet te snel reizen en vermijden Thailand “gezien” hebben en enkel in Bangkok geweest zijn. Dus de tijd nemen om een land te ontdekken, als daardoor geknipt moet worden in ons schema, so be it.
En vervolgens het budget: Wij hebben een 10.000 euro pp bijeen voor 9 a 10 maanden reizen. Wij gaan voor low budget qua overnachten, vervoer en eten, maar willen niet besparen op af en toe leuke activiteiten die niet te missen zijn zoals duiken of bungeejumpen. Verder willen we in Australië een camper huren, doet dit het budget fel stijgen?
Een camper huren of kopen in Australië? en huren, via welke organisatie? Lijkt dit qua budget een goed plan? We zouden er dan ook in kunnen overnachten dus dat bespaart dan weer op slaapplaats niet?
Tenslotte de vlucht: Een ATW ticket of losse tickets? Daar ben ik nog steeds niet uit. Ik ben nog niet gaan horen bij organisaties die ATW aanbieden of heb nog geen offerte aangevraagd, want wou eerst een degelijk reisschema hebben om dan nog hier en daar aan te passen.
Mensen die een soortgelijke reis hebben gemaakt, mag ik vragen wat jullie betaald hebben voor de vluchten? Ik vind vanalles op het web ivm ATW, maar heb geen idee of dit nu duur of goedkoop is, omdat het vaak misschien in kleine details zit zoals een extra vlucht naar een eiland dat je ATW dan weer duur maakt. Of is het toch goedkoper om losse tickets te boeken?
Voorlopig wat vraagjes, er zullen er beslist nog volgen, dit is nog maar de eerste fase in de planning
Alvast bedankt! xx