Het plan van mij en mijn vriendin is om in Januari 2012 te gaan beginnen aan een wereldreis langs de continenten Azie en Australie. Het plan is om de volgende route te doen:
In totaal zullen we dus ongeveer 6 á 7 maanden reizen. Ons plan is om voor deze tijd +/- 9.000 euro te sparen. Dit geld is dan ook bedoeld voor de tickets.
Mijn vragen aan jullie zijn:
[ul]
Wat vind je van de route? waar kan deze verbeterd worden?
[/ul]
[ul]
Nemen we genoeg geld mee?
[/ul]
[ul]
Wat zijn absolutie must-sees in de landen die wij bezoeken?
[/ul]
[ul]
Wat denk je van de reistijden, zitten we een beetje met goed klimaat?
[/ul]
[ul]
Een beetje een andere vraag maar hoe veel zouden we kwijt zijn om 1 maand een camper te huren in Australie? Dus voor 1 maand huur, verzekering en overnachtingen op de camping.
[/ul]
Alle opmerkingen tips en commentaar zijn welkom! :vak02:
Ligt Fiji alleen niet een beetje uit de route? Ik zou dat eerder in het begin doen (verste beginnen).
Welk gedeelte in Australie willen jullie doen? Ik zelf heb Melbourne-Adelaide-Alice Springs gedaan en dat kan ik zeker aanraden! Maar het hangt natuurlijk van je interesses af.
In Thailand is Chiang Mai een must see! En een must do is een olifantenpark waar je een dagje kunt meelopen. Deze olifanten hebben vroeger een slecht leven gehad in toeristenparken waar je op zo’n bankje op hun rug zit. Dat is namelijk heel slecht voor de olifanten… het is een van de beste ervaringen in mijn leven!!!
Verder nog geen tips Zijn er al veranderingen in de route inmiddels? Het is al een tijd geleden dat je het postte namelijk…
Chiang Ming staat genoteerd! bedankt, en ik zal binnenkort dan ook even in de olifanten reservaten duiken
Fiji ligt inderdaad een beetje uit de route! We hebben het daarom inmiddels ook al aagepast en gaan Fiji aan het begin doen anders wordt het ticket een heel stuk duurder! Ik wil dit wel aan de eerste post toevoegen maar kan niet vinden waar ik hem aan moet passen…
In australie gaan we ongeveer 1 maand per kust doen, welke route we daarbinnen nemen weten we nog niet zeker, dit hangt ook voor een groot gedeelte af van de prijs van het ticket! Onze interesses liggen vooral bij het zien en meemaken van nieuwe dingen, ook willen we in Australie gaan duiken en surfen.
Ja ook dat staat er niet duidelijk in eigenlijk, weet iemand hoe ik die eerste post aan kan passen?
Maar wat ik eigenlijk bedoelde met Thailand is Thailand, Laos en Cambodja. Het staat er in als Thailand omdat we alleen een ticket naar Thailand kopen en vanuit daar zelf naar Laos en Cambodja willen. We twijfelen hier inmiddels echter wel weer een beetje over omdat het “naar horen zeggen” niet de meest veilige landen zijn…
Ik heb onlangs thailand, laos cambodja en vietnam gedaan, absoluut geen onveilige landen. Cambodja zou ik zeker bezoeken, persoonlijk vond ik dat 1 van de hoogtepunten. De meest vriendelijke mensen die er rondlopen op deze bol.Laos is vooral natuur en minder cultuur, ik was daar in augustus en wij hadden last van een typhoon dus die periode is eigenlijk een beetje te mijden tenzij je graag wind en regen hebt natuurlijk om een beetje af te koelen. Als je avontuurlijk aangelegd bent moet je gaan tuben in vang vieng ( als je dit googeld weet je wel wat ik bedoel )