Planning trip, wie kan mij helpen?

Hoi,

wij gaan in mij naar Amerika maar weten niet hoeveel tijd alles ongeveer in beslag zal nemen.
Onze vluchten staan reeds vast, aankomst op maandag 3 mei in Miami, vertrek op 24 mei in Los Angeles.
We weten dat we van Miami naar New York willen, dan van New York naar San Francisco en van hieruit een roadtrip naar Los Angeles met ook een bezoek aan Sea World in San Diego en aan Las Vegas met 1 overnachting.
Alle tips zijn welkom!

Groetjes

Wow, dat is een flink verlanglijstje voor zo’n korte periode. Hoeveel tijd had je zelf in gedachte om overal door te brengen?

Miami is nou niet bepaald een stad met veel bezienswaardigheden (van horen zeggen). Vooral een beetje op het strand rondhangen (ideaal om de jetlag weg te werken), misschien een uitstapje naar de Florida Keys, maar volgens mij niet gek veel tijd in beslag laten nemen. Vervolgens een binnenlandse vlucht naar NYC pakken, hier kun je bij wijze van spreken maandenlang rondhangen. Ik zou zeker 5 dagen voltijd reserveren om Manhattan te zien. Liefst wat laten rondgidsen, want er zijn zoveel gebouwen die een belangrijke rol speelden in de geschiedenis, wat niet zomaar aan de buitenkant af te zien valt.

Vervolgens weer een vlucht naar de westkust. 2 of 3 dagen San Francisco verkennen (fietstocht rond de baai!) Dan kun je in 2 dagen met eigen vervoer naar LA, hier zou ook niet gek veel tijd doorbrengen (ook 2-3 dagen?) Daarna doorknallen naar Las Vegas, overnachten en dan snel de auto terugbrengen naar San Francisco en de vlucht halen. Al met al heb je dan niet veel tijd om Las Vegas echt te zien (hooguit de strip).

1 like

Dank voor je reactie alvast!

Het is niet enkel de bedoeling om alleen dingen te bezichtigen maar ook te genieten.
Had in gedachten:
3 mei: aankomst in Miami, met bezoek Florida Keys, uitgaan en strand, hier verblijf van 3 nachten
6 mei: richting New York, ook verblijf van 3 nachten
9 mei: richting san francisco, ook verblijf 3 nachten
12 mei: auto huren en roadtrip naar Los Angeles, zoals ik lees op dit forum reken je hier best 2 dagen voor
14 mei: aankomst in Los Angeles. Waar best verblijven? West-Hollywood? Of welke plaatsen best mijden wat betreft onveilig?
15 en 17 mei: leukste plaatsen LA bekijken + nog eens een strandje doen
18 mei: Las Vegas en daar 1 overnachting
19 mei: terug LA (afstand LV-LA?) of richting San Diego?
20 mei: Sea World San Diego

24 mei: auto afleveren in LA in terug naar huis

Plan ik het allemaal wat te krap? Raden jullie ander aantal nachten aan? Moet er rekening mee houden dat er zeker eens een dagje op een strand kan doorgebracht worden. Welke stranden raden jullie aan in tussen SF en LA?

Alvast bedankt voor enige reactie.

Hi
Grote plannen alweer!
5/3: Aankomst Miami.
5/4, 5/5: In Miami is ook een soort Seaworld bij Key Biscane. Bespaart je de omweg naar San Diego. De rit van Miami naar Key West vv neemt een hele tijd en is bepaald geen dagtrip. Ik zou Key West overslaan. Je hebt te weinig tijd. Ik zou een dagtrip naar Everglades NP maken. Miami Beach vinden wij heel leuk. Mensen kijken en art deco. Ook Coral Gables (zuid Miami) is de moeite waard.
5/6: Naar NY.
5/7 en 5/8 en 5/9: 3 dagen NY is minimaal.
5/10: Vlucht naar Las Vegas.
5/11: Las Vegas.
5/12: Auto huren en via Death Valley NP in de richting van Yosemite NP via de southern sierras (Bakersfield). Tioga Pass zal hoogstwaarschijnlijk nog gesloten zijn dus je moet via de zuidelijke route.
5/13: Verder naar Yosemite NP en eerste bezoek.
5/14: Yosemite NP
5/15: Yosemite naar San Francisco
6/16 en 17: San Francisco
6/18: San Francisco-Santa Cruz-Monterey. In Monterey is een van de beste aquariums Monterey Bay Aquarium. Als je geinteresseerd bent mag je dat niet missen.
6/19: Carmel-Point Lobos SR, Big Sur-Cambria. Bezoek aan Hearst Castle.
6/20: Cambria-Santa Barbara-Oxnard- Pacific Coast Highway-Malibu-Santa Monica. Geschikt voor een beachstay.
6/20,21,22: Los Angeles. (of een dag langer SF en een dag korter LA)
Als San Diego een must is zou ik doen:
6/18: San Francisco-Cambria
6/19: Cambria-San Diego
6/20: Sea World
6/21: Naar Los Angeles
6/22 en 23: Los Angeles.
De zuidelijke beaches van Orange County/LA zoals San Clemente en Laguna Beach hebben onze voorkeur maar ook Huntington en Newport zijn niet te versmaden. Het nadeel is dat je dan verder van Hollywood etc. af zit. Hollywood en West Hollywood zijn geschikt om enkele dagen te logeren en niet ver van Lax en Santa Monica en Venice.
Wat betreft veiligheid. LA staat niet bij de eerste 20 gevaarlijkste plaatsen in de USA. 18 van de "gevaarlijkste “” plaatsen bevinden zich in het oosten van de USA. De films geven een vertekend beeld zoals altijd. In Hollywood en langs de kust heb je niets te vrezen. Venice 's avonds laat zou niet mijn keus zijn. South Central/Watts en Compton zijn de beroemde namen voor de “Boyz in the Hood” maar daar kom je echt niet en overdag is de kans dat je er iets overkomt gering. Watts Tower (overdag) is zelfs een bizonder plaats om te bezoeken met de auto.
San Francisco heeft meer misdaad dan LA en wij zijn wel eens in achterbuurten geweest die je in de toeristen folders niet vindt. Maar wees niet bang, ook daar zal je niet komen.
Tenslotte: Nog enkele stranden tussen SF en LA: Avila beach en Pismo Beach maar ook Santa Barbara.
HTH
Yeehaw

1 like

Nou… Ik heb tijdens een nachtelijke wandeling rond het centrum wel eens een verkeerde afslag genomen. Ik werd op tijd tegengehouden door een bewoner met goede bedoelingen, anders had het nog vervelend uit kunnen pakken.

Als je dan toch in Monterey bent, zeker daar even naar het strand en de kleine haven (zeeleeuwen in het wild). Sowieso wil je tussen SF en LA de kustroute nemen en je ogen open houden voor dolfijnen!

Je moet ook geen nachtelijke wandelingen maken Jurjen. Ik zou 's nachts voor mijn plezier ook niet in de Bijlmer gaan rondstruinen, eigenlijk nergens in onbekende lokaties. Ik heb nooit gemerkt dat een stad in de USA “gevaarlijker” is dan een stad in Nederland.

Bedankt voor alle uitleg! Een mooie ‘leidraad’ om me op te baseren.

In Miami is niet zo veel te beleven, of je moet van het strand houden. Wel interressant zijn de Everglades. Of naar Orlando, Disney land, Epcot, Sea World, daar kan je zeker 3 a 4 dagen rondbrengen. Ook Cape Canaveral, is erg interressant als je van ruimtevaart houdt.

hele lange dag in de bus of auto, maar erg interssant is dit zeker niet, wel als je even dicht bij Cuba wilt zijn.

Ok vlakbij LA (Annaheim) heb je een disney world, dit is het eerste park ookt gebouwd, maar voor Sea World moet je dan weer in San Diego zijn, een paar uur rijden van LA.

LA zou ik niet op eigen houje met de auto gaan verkennen er zijn daar, maar ook in Miami gevaarlijke wijken, met bendes, die eerst schieten en dan vragen en wij als toeristen weten niet waar die zijn.
Dus als je weg kwijtraakt, nooit zomaar even de Highway afgaan, naar een benzinestation rijden en dan vragen! Gewoon even een tip!

En jullie volgorde, Ik zou eerst naar LA/SF vliegen, daarna naar Miami en dan naar NY. Anders blijf je de USA overkruizen.

Susc6 met je planning.

:vak01:

“Eerst schieten en dan vragen”…dat zeiden ze ook van Jo’burg en Durban. Viel in de praktijk ook wel mee-lol- (noord) Miami was begin jaren 90 een stuk gevaarlijker dan nu speciaal met huurauto’s die als huurauto herkenbaar waren (kon je aan het kenteken zien). Er is veel verbeterd maar neem het advies van Annemieke ter harte. Niet in ver af wijken van de autosnelweg afgaan om de weg te vragen in de grote steden. De benzinestations liggen niet net als in Nederland meteen langs de interstate. Je moet er even af. Geen probleem trouwens…Nooit iets gebeurd bij het tanken.
Yeehaw

ik zou toch ook een national park bij doen. Yosemite is echt prachtig!

Ik zou LA overslaan of 1 dagje. Er is niks te zien en absoluut niet gezellig buiten de beach. Wij hebben op een hostel gezeten aan een klein strandje in LA en dat was tof.

San diego is ook echt mooi! Heel rustige en coole stad