Hoi,
Ik ben van plan om in November naar Thailand te gaan en ik wil ook graag naar Laos. Dit is de eerste keer dat ik zoiets ga doen!
Ik heb een beetje een globale planning gemaakt maar zou graag jullie advies hierover willen hebben. Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee en weet dus niet of dit haalbaar is. Ik wil 5 weken gaan.
November:
5 aankomst BKK
6 BKK
7 BKK – Kanchanaburi
8 kanchanaburi
9 kanchanburi – ayuthaya
10 ayuthaya – chiang mai
11 chiang mai
12 chiang mai
13 ,
14 ,
15 ,
16 chiang mai
17 chiang Mai – Chiang Rai
18 chiang rai
19 Chiang Rai
20 Chiang Rai - Luang Prabang
21 Luang Prabang
22 Luang Prabang
23 Luang Prabang - Viang Chan
24 Viang Chan
25 Viang Chan
26 Viang Chan- Bangkok – Koh Phangan
27 Koh Phangan
28 Koh Phangan (Full Moon)
29 Koh Phangan – eilandje (Koh Phi Phi?)
30 Koh Phi phi
December:
1 Koh Phi Phi
2 Koh Phi Phi
3 Koh Phi Phi – Bangkok
4 Bangkok
5 Bangkok
6 Bangkok
7 Huis
Ik wil sowieso wel de Full Moonparty op Koh Phangan meemaken, had al gelezen op internet dat dit op 28 nov is. Maar ik heb ook gelezen dat het weer in november erg slecht kan zijn op de eilandjes Koh Phangan en Koh Samui…vandaar mijn keuze om naar Koh Phi Phi te gaan. Goed plan of hebben jullie hier andere ervaringen mee??
Groetjes!
Het is normaal volop regenseizoen op Samui en Koh Phagnan. Je kan het voorhebben dat de straten blank staan. Maar als alternatief voor een dergelijke lange periode (7 dagen) naar Koh Pipi gaan waar het ook nog regenseizoen is vind ik geen super alternatief. Misschien toch een badplaats zoeken waar het minder regent (Koh Chang, Hua Hin…).