Thailand-Laos trip

Hallo allen,

Ik ga samen met mijn vriendin in Januari naar Thailand en Laos. Ik ben eerder al in Thailand geweest, dus ken wel wat ins en outs maar ik zou graag willen weten of het volgende schema goed te doen is:

Dag 1 Amsterdam- Bangkok
Dag 2 Amsterdam- Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Pattaya
Dag 6 Pattaya
Dag 7 Ko Chang
Dag 8 Ko Chang
Dag 9 Ko Chang-Bangkok-Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai
Dag 11 Chiang Ray/Chiang Khong
Dag 12 Mekong river tour (Laos)
Dag 13 Mekong river tour
Dag 14 Luang Prabang
Dag 15 Luang Prabang-Vang Vieng
Dag 16 Vang Vieng-Vientiane
Dag 17 Vientiane (Nachttrein naar Bangkok)
Dag 18 Bangkok
Dag 19 Vlucht Bangkok-Guangzhou (familiebezoek vriendin :))

Super bedankt voor het antwoord
Patrick

Hoi Patrick,

Ik zou Koh Chang eruit halen en wat langer in Luang Prabang blijven, wat echt een heerlijk stadje waar een heel gezellige, relaxte sfeer hangt.
Als je na een paar dagen Bangkok naar het strand wilt, zijn Cha’am/Hua Hin wellicht leuker om met je vriendin naar toe te gaan.
Vang Vieng heb je maar erg weinig tijd. Luang Prabang naar Vang Vieng is zo’n 7 uur rijden dus je bent op dag 15 erg lang onderweg. Sommige mensen vinden Vang Vieng helemaal geweldig, sommigen vinden het niks. De natuur is er prachtig, maar het stadje zelf vind ik persoonlijk weinig aan. Veel backpackers die zich bezatten en in een van de restaurantjes naar herhalingen van Friends liggen te kijken…

Dankjewel!

Ik zag op verschillende websites dat Koh Chang erg aan te raden is of valt dat toch tegen? Ik ga Vang Vieng is goed opzoeken. Kijken of het voor ons waard is om er langer te blijven. :slight_smile:

Koh Chang is zeker een leuk eiland, maar houd rekening met het regenseizoen. Op Koh Chang kan er behoorlijk wat neerslag vallen en ik weet niet exact wanneer jullie gaan…

We gaan van 11 januari t/m 29 januari. dus buiten het regenseizoen als het goed is

Hee Patrick,

Ik vind het een tong-op-je-schoenen schema… Veel teveel reizen, weinig genieten en zien.
Als je ermee klaar bent, dan vraag je bij je baas vast de volgende morgen weer vakantie aan.

Bijvoorbeeld dag 9 is een pittig reisdagje, Uurtje of 5 naar BKK, daarna 16 uur nachttrein.
Dag 11 is alweer een uurtje of zes onderweg.

Ik ga niet voor je beslissen of en wat je moet schrappen…

Hans.

Januari is een goede maand om op Koh Chang te verblijven.

Ik zou op dag4 lekker direct naar Ko chang gaan en Pattaya links laten liggen.
Je kunt trouwens vliegen naar Trat en dan met een minibusje door naar chang.
Pattaya moet je van houden…maar als ik dat zou kunnen inruilen voor 2 extra dgn chang wist ik het wel.

Jeroen

Ik zag rond Pattaya een mooi kasteel en botanische tuin. Het nachtleven zou ik uit interesse ook wel eens willen zien. Ik ben geen uitgaan type maar je hoort er veel aparte verhalen over natuurlijk. Ik weet dat het geen goed stukje Thailand is, maar gewoon puur uit interesse.
Misschien dat ik 1 dag Pattaya van maak (het ligt toch op de route naar Ko Chang) om zo extra ruimte te creeren in Laos. Misschien kan ik mijn laatste dag Bangkok ook nog gebruiken. Maar dat is afhankelijk van de vliegtickets.

Dag 9 is wel een aardig stukje reizen. Maar ik denk dat ik een avondvlucht van Bangkok naar Chiang mai neem. Het kost wel een extra hotel nacht. Maar dat is niet zo’n groot problem voor ons.

In iedergeval heel erg bedankt voor de reacties. Ik ga het een stukje aanpassen.