Ik heb een planning samengesteld omdat ik in maart een rondreis ga maken door de VS. Ik begin in het oosten, en vlieg op 2 april naar het westen om daar verder Amerika te ontdekken. In dit topic wil ik graag aandacht schenken aan de route van het oosten. Ik ben (tegen die tijd) pas 18, en ben afhankelijk van de greyhound bussen. Dus als mensen nog tips hebben voor mij om iets te bezoeken, graag wel daar rekening mee houden.
1 maart.
Vertrek 14:50 - Amsterdam Schiphol
Aankomst 19:05 - New York. John F. Kennedy Airport
2 maart. New York
3 maart. New York
4 maart. New York
5 maart. New York
6 maart. New York - Buffalo (6 uur 52 min)
7 maart. Buffalo - Niagara Falls (30 min)
8 maart. Niagara Falls
9 maart. Niagara Falls - Cleveland (3 uur 33 min)
10 maart. Cleveland
11 maart. Cleveland - Grand Rapids (4 uur 51 min)
12 maart. Grand Rapids
13 maart. Grand Rapids - Holland (36 min)
14 maart. Holland - Chicago (2 uur 45 min)
15 maart. Chicago
16 maart. Chicago
17 maart. Chicago - Indianapolis (3 uur 22 min)
18 maart. Indianapolis
19 maart. Indianapolis - Nashville (4 uur 45 min)
20 maart. Nashville
21 maart. Nashville
22 maart. Nashville
23 maart. Nashville - Knoxville (2 uur 56 min)
24 maart. Knoxville
25 maart. Knoxville - Washington DC (7 uur 57 min)
26 maart. Washington DC
27 maart. Washington DC
28 maart. Washington DC
29 maart. Washington DC - Baltimore (1 uur)
30 maart. Baltimore - Philadelphia (2 uur)
31 maart. Philadelphia
1 april. Philadelphia
2 april.
Vertrek 16:50 - Philadelphia (Philadelphia International)
Aankomst 20:55 - Las Vegas (McCarran International)
Wij zitten op dit moment in Huron (bij Cleveland) en rijden morgen naar MI. Ook in de meeste andere plaatsen die je noemt zijn we al wel eens geweest. Wij reizen echter met de auto en weten niets van openbaar vervoer. In Cleveland zijn we naar de R&R HOF geweest. Voor ons was dat bizonder omdat we bewust de jaren 60 en 70 hebben meegemaakt maar ik weet niet of een jongeling dit ook zo interessant zal vinden.
In maart kan het in het NO nog knap koud zijn en er kan nog sneeuw liggen. 3 dagen NY en DC heb je zeker nodig. 3 dagen Nashville zou mij veel te lang zijn en een volle dagn NF is wat mij betreft ook niet nodig (je zit er in Buffalo al vlak bij). Verder vraag in mij af wat je in Grand Rapids denkt te vinden. Ik weet niet of we nog naar Holland gaan, we wijzigen onze route vrijwel iedere dag en plannen verder weinig. Chicago 2 dagen zou ik zeker aanhouden.
In Philly zijn we te kort geweest om erover te oordelen.
Yeehaw
De rock & roll hall of fame is juist de reden dat ik Cleveland wil bezoeken. Ik luister veelal muziek uit de jaren 60, 70 en ook 80. Denk hierbij aan Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers Band, Ramones, The Clash, KISS, Led Zeppelin, AC/DC en zo nu en dan ook nog een The Beatles en Pink Floyd. (de eerst genoemden zijn wel echt mijn favoriete)
Veel van de groepen die ik luister zijn opgenomen in de rock & roll hall of fame, dus ik denk dat ik me daar zeker niet ga vervelen.
Ik zal je advies opvolgen en de Niagara Falls en Buffalo combineren op 1 dag. Wat betreft Grand Rapids, ken ik een meisje die daar is geweest en zij heeft het ondervonden als een leuke stad. Duidelijk geen toeristische trekpleister, maar dat is ook wel weer wat anders dan de grote steden als Chicago, New York en Philadelphia. Maar ik moet nog overwegen of ik Grand Rapids ook daadwerkelijk ga bezoeken, want op internet vind ik ook niet echt de info die mij tot deze plaats aantrekt. Ik zal nog eens nader informeren bij de persoon die daar is geweest, om te vragen wat ik daar kan doen. Ben je er zelf wel eens geweest?
Nashville lijkt mij wel een leuk plaatsje omdat het toch wat zuidelijker gelegen is, en de cultuur nogal verschillend is met de andere plekken die ik bezoek. Verder spreekt het mij aan dat Nashville toch wel bekend staat om de country-muziek. Of 3 dagen te lang is, weet ik niet, misschien dat ik er een dagje afhaal en die bij Washington of New York plak. Of eventueel dat ik Detroit bij mijn planning betrek, maar deze stad trekt mij niet aan aan.
Een dikke trui en een warme jas zijn wel belangrijk hier inderdaad
Bedankt voor de hulp. Wat vond je van Cleveland? Ben je alleen naar de rock n roll hall of fame geweest of heb je nog meer van de stad gezien?
Hi
Ik vond verder niets van Cleveland. We zijn alleen naar R&R geweest. Wel een aardig waterfront met dat stadion en die idiote windmolen. Daarna zijn we naar het NW van MI gegaan. Een prachtig gebied. Via Wisconsin en een aantal andere staten zitten we nu in het zuiden van Tx bij 90F en vertrekken zatersag naar Utah.
Nieuwe voorlopige planning. Ik heb Grand Rapids eruit gehaald. Valt vrij weinig te beleven, en de tijd die ik heb moet ik toch optimaal gebruiken. Verder heb ik op aanraden van Yeehaw, Buffalo en Niagara Falls op 1 dag gezet. Een dagje Detroit heb ik eraan toegevoegd, want heb zojuist een docu-serie gezien over deze stad, en dat blijkt er nogal slecht aan toe te gaan daar, dus lijkt me zeker een interessante stad om eens te bezoeken. Ik heb een dagje van Nashville afgehaald, en deze bij New York geplakt, en het overige dagje heb ik bij Washington DC gezet. Wellicht dat ik dat nog aanpas, want het lijkt mij ook wel leuk om iets met de Amish bevolking in Pennsylvania te doen, maar hiervoor moet ik nog even kijken in hoeverre dit mogelijk is, aangezien ik toch afhankelijk ben van het openbaar vervoer.
maart.
Vertrek 14:50 - Amsterdam Schiphol
Aankomst 19:05 - New York. John F. Kennedy Airport
maart. New York
maart. New York
maart. New York
maart. New York
maart. New York
maart. New York - Buffalo (6 uur 52 min)
maart. Buffalo + NiagaraFalls
maart. Niagara Falls - Cleveland (3 uur 33 min)
maart. Cleveland
maart. Cleveland - Detroit (2 uur 49 min)
maart. Detroit
maart. Detroit - Holland (2 uur 58 min)
maart. Holland - Chicago (2 uur 41 min)
maart. Chicago
maart. Chicago
maart. Chicago - Indianapolis (3 uur 22 min)
maart. Indianapolis
maart. Indianapolis - Nashville (4 uur 45 min)
maart. Nashville
maart. Nashville
maart. Nashville - Knoxville (2 uur 56 min)
maart. Knoxville
maart. Knoxville - Washington DC (7 uur 57 min)
maart. Washington DC
maart. Washington DC
maart. Washington DC
maart. Washington DC
maart. Washington DC - Baltimore (1 uur)
maart. Baltimore - Philadelphia (2 uur)
maart. Philadelphia
april. Philadelphia
april.
Vertrek 16:50 - Philadelphia (Philadelphia International)
Aankomst 20:55 - Las Vegas (McCarran International)
Choices choices. We hebben Holland overgeslagen maar zijn wel naar Pella geweest. Niet op jouw route. Onderschat de afstanden niet. Met het openbaar vervoer lijken mij de opgegeven reistijden niet mogelijk.
Detroit: oppassen waar je verblijft. Het is de stad met de meeste moorden per jaar en scoort ook hoog in de andere misdaadcijfers. Ik kan mij de naam niet meer herinneren, maar een bepaalde buitenwijk heeft gemiddeld 1 schietpartij per week (en dan met een enkel schot, maar complete machinegeweren worden geleegd). Iemand uit mijn vriendenkring was er per ongeluk terecht gekomen. Gelukkig had hij op een middag zijn bus gemist, anders was hij waarschijnlijk in zo’n schietpartij terecht gekomen. Wil niet zeggen dat je de stad niet moet bezoeken. Alleen zodra je in een bus zit naar een buitenwijk met alleen maar gekleurde mensen die je raar aankijken: keer terug. Laat je in het hostel goed informeren waar je beter wel en niet de toerist kan uithangen.
Verder ziet je planning er goed uit, voor zover ik kan zien (ben geen Oost-VS-kenner). Volgende stap is de Google Maps reistijden vervangen door de reistijden die op GreyHound/Boltbus/MegaBus vermeld staan.
Ik was inderdaad op de hoogte dat het zo’n gevaarlijke stad is. Misschien ga ik wel Boston bezoeken in plaats van Detroit. Toch een stad met een zeer grote geschiedenis. Heb ook een groot deel van mijn profielwerkstuk over deze stad geschreven, dus lijkt mij zeker interessant om te bezoeken.
Ik wist niet dat ik via Greyhound ook de tijden kon berekenen, beetje dom Bedankt voor de tips
Lijkt mij een no brainer. bezoek Boston. Overigens geen problemen in Detroit gehad maar Boston is een veel mooiere stad imo. Onvergelijkbaar eigenlijk.
1 volle dag voor Freedom Trail en een rondrit door de stad. 2 dagen als je nog wat meer wil zien. Zo bezochten wij ook Cape Ann en Salem en dat Missile Park maar voor de Freedom Trail etc is een dag genoeg.
Terug naar het zwembad… (ik typ dit bij 33C in ons hotel in Coachella Valley hmmmmm.)
Yeehaw
Zijn Cape Ann, Salem en Missile Park aan te raden? Er rijdt geen greyhound naar toe, dus ik zal via alternatief vervoer ernaartoe moeten gaan. Opzich geen probleem, maar dan wil ik wel graag weten of het het waard is
Mag ik vragen waarom je zo lang in Washington blijft? Als ik jou was zou ik iets langer in Chicago blijven en bijvoorbeeld één of twee dagen minder in Washington. Maar het hangt natuurlijk ook af van je interesses.