Reis east coast VS april / mei 2016

Hallo!

Ik zou graag eind april of in mei een reis willen maken van ongeveer 3 weken naar de VS. Steden die ik onder andere wil gaan bezoeken zijn Boston, New York en Washington DC, en daarna door richting Florida.

Het zou leuk zijn als er meer mensen soortgelijke plannen hebben zodat we af en toe samen op kunnen trekken (of een roadtrip met de auto kunnen maken bijvoorbeeld?). Ik hoef niet per se alles samen te doen, maar samen van a naar b reizen of verblijf zoeken lijkt me gezellig en handig.
Ik ben zelf 26, bijna afgestudeerd, geïnteresseerd in kunst en cultuur (dus musea gaan zeker op het programma staan :)). Ik sta open voor meer goede ideeën voor de reis! :slight_smile:

Ik hoor het graag als er meer mensen rond deze periode van plan zijn om naar de VS te gaan.

Nicole

Hoi Nicole,

Ik zie veel US roadtrips voorbij komen maar heb zelf nog geen reactie ontvangen op mijn oproepje. Ik ga in dezelfde periode en heb ook culturele plannen. In NY wil ik naar Ellis Island bijv. Gettysburg een dagje. Washington: Indian museum, American history museum als tijd heb en natuurlijk de national mall, Pentagon. Ik ben van plan naar Kennedy Space Center te gaan, misschien vind je dat ook leuk? En Disney :smiley: Bericht me maar als je meer wilt weten, misschien kunnen we samen wat ondernemen.

Hoi Nicole en Noura, jullie reizen zijn qua duur, locatie en misschien ook doel verschillend?

Idd … aantrekkelijk zijn musea en cultuur … die natuurlijk verweven zijn met geschiedenis en politiek. Boston is waar de Engelse separatisten hun pionierswerk begonnen … een heerlijke stad die op mijn lijst staat gezien de dynamiek en historie. Ik las een tijd geleden ”Lincoln” van Frans Verhagen dat ook het verhaal van de pre-war van de burgeroorlog probeert te vertellen, echter het narratief is niet in staat om the American gist over te brengen … wat maakt een Amerikaan een Amerikaan?

De V.S. van Amerika hebben een aantrekkingskracht op mij, elke dag opnieuw. Een reis naar de V.S. zou wat mij betreft een stoofpot moeten worden van een overlap van laid-back zelfde interesses (idd musea, bezichtigen van markante poi’s die het heden als het verleden markeren). Als dat goed zit wordt de trip vanzelf een succes.
Boston is een prima uitvalshoek om te beginnen, je zou dan als extraatje met een huurauto via de ferry -dus eenmaal vertrekkend uit Boston want je wilt er alleen met Über’s of OV je weg vinden- je weg naar NYC vinden. Je zou daar The Hamptons en veel meer kunnen zien waar the affluent van NYC hun tweede villa hebben. Long Island is een markant eiland om gezien te hebben. Maar er is veel meer te zien. Wat te doen met Philadelphia op de weg naar D.C.? En in West-Virginia/Washington bevindt zich ook HQ van CIA. Arlington/ The Mall … er is zoveel om gezien te hebben
Of ik naar Florida zou willen gaan … hmmm misschien. Daarnaast zou ik me een alternatief plan kunnen voorstellen dat na Washington dc ten zuid/westen trekt.

Noura, je reisdata zijn voor mij prima. Vijf weken doen recht m.i. aan het enorm grote land, terwijl ik me besef dat voor velen dit nét te lang is (of te weinig verlofdagen hihi). Je programma is waar ik me meteen bij kan aansluiten, alhoewel ik me afvraag hoe je wilt reizen? Plains and automobiles? Wil je door Texas en New Mexico rijden of overheen vliegen? SF is great!