in oktober en november ga ik voor een 4-tal weken naar hoofdzakelijk cambodja en een stukje thailand.weet er iemand enkele goeie en niet te dure verblijfplaatsen in cambodja?wat zijn de mooiste plaatsen om te bezoeken (niet toeristisch) in cambodja waar je het alledaagse leven het best kan waarnemen?
groetjes uit belgie
Hallo,
Niet toeristisch nog steeds is Kep een onwijze mooie plaats en niet toeristisch.
Wel toeristisch maar zeker de moeite waard zijn Phom Phenh de hoofdstad en Siem Reap voor de Angkor Wat
Verblijven in Cambodja is zeker niet duur je kunt al snel wat vinden vanaf 8 euro.
Kep ! Helemaal mee eens, te verblijven bij Stefaan :
www.kepbotanica.com
Ook leuk voor het alledaagse leven : Battambang, Takeo
bedankt voor de tip,kep zal ik zeker aandoen ,en ook angkor wat staat op mijn lijstje
is het gemakkelijk om een visum voor cambodja te bekomen bij mijn aankomst in de luchthaven van bangkok,ik heb namelijk bangkok reeds bezocht en ik wil daar niet te lang verblijven
bedankt en groetjes
Hallo,
Als je over land of vliegend cambodja inreist krijg je een visum bij aankomst de kosten hiervan zijn 20 USD. Deze is 30 dagen geldig.
Hey Belgische vrienden,
Dat is heel toevallig, want ik ga in het najaar van 2009 (september, oktober en november) ook backpacken door Cambodja en een weekje Thailand.
De volgende plaatsen zijn zeker de moeite waard in Cambodja:
- De omstreden Preah Vihear ( In het Cambodjaans/Thais grensgebied)
- Battambang ( een groot, slaperig dorp met veel Franse invloeden)
- Siem Reap of course ( Toeristisch, maar de moeite waard! Rondom Siem Reap heb je heel veel dingen te doen. Niet vergeten naar the Cambodian Cultural Village te gaan)
- Tonle Bati en Oudong ( Vlakbij Phnom Penh)
- Koh Kong
- Sihanoukville en voor de kust heb je 22 eilanden! Koh Rong, Koh Rong Saloem, Koh ta Kiev, Koh Songsaa, Koh Tonsay and Koh Russei zijn de mooiste!
- Kep & Kampot ( Twee koloniale “steden”)
- Sen Monorom & Bang Lung in het Noordoosten ( junglegebied)
- Kampong Cham
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je altijd mailen;-)… nuth.syvuthy@gmail.com
bedankt,ik ben al volop mijn reis aan het plannen ,ik denk eerst 2 dagen bangkok en daarna met de bus de grens oversteken naar cambodja voor een 3 tal weken