Zo, ik ben Plaas. En ik houd van reizen. Dat treft natuurlijk.
Als ik op reis ga interesseer ik me vooral voor de lokale cultuur. Ik wil de plaatselijke keuken proeven, probeer de taal van het land 'n beetje te spreken, en laaf me aan de bieren of de wijnen van de streek. Daarnaast geniet ik natuurlijk gewoon van mooie landschappen en bijzondere steden. Steden hoeven niet noodzakelijk oud mooi te zijn, ook minder “makkelijke” steden kan ik waarderen. Ik vind het interessant om aan de bebouwing de geschiedenis van een stad af te kunnen lezen, ook als dat recente geschiedenis is.
Ik reis het liefst per trein. Helaas is dat nogal eens prijzig, tenzij je interrailt, wat ik veel gedaan heb. Ik ben veel in Duitsland geweest, van brouwerij naar brouwerij. Ook heb ik door China gereisd. Recente reisjes gingen naar Polen en Litouwen, voor dit voorjaar staat een reisje over de Balkan in de planning.
Mijn andere hobby’s blijken al 'n beetje uit het voorgaande: ik ben 'n gepassioneerd bierliefhebber, ik houd van lekker eten, ik leer graag talen (ik heb nog taalkunde gestudeerd) en ik ben veel bezig met architectuur en ruimtelijke ordening. Ik lees graag en teken veel. En verder zit ik dus graag in treinen ![]()