Europa per trein, zomer 2008

In juli / augustus van 2008 ben ik van plan met de trein Europa door te reizen. Ik zou graag in elk geval naar de Balkan en Slowakije, Hongarije en Roemenië willen. Graag zou ik bovendien de bergen (en dan ook zeker de spoorlijnen door de bergen) (weer) eens op willen zoeken. Ook Noorwegen, Zweden, de Baltische Staten, Oostenrijk, Duitsland hebben mijn interesse, maar eigenlijk… wil ik overal wel heen.
Een goede vakantie bestaat voor mij uit een mix van natuur, cultuur en ontspanning. Wandelelen, reizen op zich, steden verkennen vind ik heerlijk; zaken als raften en abseilen, maar ook bijv. alleen maar uitgaan en op het strand liggen spreken me totaal niet aan.

Kamperen of in hostels verblijven maakt me niet zoveel uit, als het maar niet al te duur wordt. Mocht Zweden in de planning staan is wildkamperen echt een geweldig iets.

Ik ben nog ‘op zoek’ (het is immers nog maar februari) naar een creatieve, vrolijke, sociale en snel contact makende reisgenoot/reisgenote met enigszins overeenkomstige ideeën over een vakantie. Ik ben zelf man, 23 en ik studeer in Groningen.

Hey,

ik heb ook plannen om deze zomer met de trein door Europa te gaan reizen. Het liefst zou ik via Moskou, St. Petersburg naar Finland en Zweden willen treinen. Ik heb nog niks vastgelegd maar zou ongeveer begin juli willen vertrekken.

Ik heb geloof ik wel aardig dezelfde ideeen als jij over reizen: cultuur, natuur, steden verkennen, kamperen, niet te duur. Ik ben trouwens 19 en studeer in Utrecht.

Het lijkt me leuk om [een deel] samen te reizen! Laat wat horen.

Groetjes,
Fenna

Ik en een vriendin willen ook de treinreis maken door Oost-Europa/Zuidoost Europa… Van de zomer begin juli waarschijnlijk. Hoe het met geld zit is alleen het probleem, wij hebben kosten berekend voor ongeveer een maand die uitkomen op 1500 euro per persoon. Waar zijn jullie opgekomen? Hotel/eten alles zit erbij dan.
Ik hoor t graag of jullie al een berekening hebben gemaakt, en misschien tips en dergelijke

Het berichtje is nog steeds van toepassing

Hoi hoi,

Heb een aantal jaren terug veel met de trein door Roemenie getrokken.
Arad, Brasov, Sinaia, Ploiesti, Bucuresti.

Mooie plekjes, waar menig toerist gelukkig nog niet van op de hoogte is.
(Termale baden, modder-geiser, zoutwater meer, zoutmijn en lekker kamperen natuurlijk.

Pff, het kriebelt wel als ik jullie plannen lees.

Oh ben man 29, uit het Oosten van NL

hoi, ik ben Evelien (19), kom uit de buurt van Breda en studeer momenteel in de US.
en de Scandinavie plannen spreken me wel aan!
Mijn budget is 1500 euro voor drie weken van half juli tot begin augustus. Wildkamperen, ik ben er wel voor in :). Verder vind ik abseilen en raften erg gaaf, maar dan meer voor een dagje. De rest van de tijd bezoek ik graag steden en of geniet ik van de natuur

He hoi, ik ben Nanda. In juni word ik 21 en woon en studeer in Groningen.
Momenteel ben ik nog bezig vakantiewerk te zoeken in het buitenland om met name mijn talen op te halen. Maar ik word ontzettend enthousiast als ik jullie ideeën en wensen lees. De Balkan wil ik heel graag naar toe. Ik ben daar nog nooit geweest en het lijkt met name uit historisch standpunt erg intessant. Maar ook Scandinavië trekt altijd. Heerlijk wildkamperen, kanoën, vissen, en hiken! Geweldig.
Als mijn vakantiewerk-zoek-pogingen op niks uitlopen, meld ik me graag aan voor een avontuurlijke treinreis door Europa. Dan maar geld uitgeven in plaats van verdienen. Ervaringen zijn toch altijd ontbetaalbaar. Ik laat t weten!

Hoihoi!
Ik ben Wies, 19 en zit momenteel midden in een ‘sabbatical’. De afgelopen 3 maanden heb ik in Oostenrijk als skilerares gewerkt en voordat ik in september weer ga studeren wil ik ook graag nog een aantal maanden rondreizen. Hoe zijn jullie planningen verder gevorderd?

1 like