Het duurt nog wel even, maar aankomend voorjaar/zomer (afhankelijk van werk/studie) wil ik op reis in Europa. Ik ben 25 en wil graag interrailen (nu het nog goedkoop kan).
Waar ik graag heen zou willen:
Tsjechië, Slowakije, Hongarije, Roemenië, Bulgarije en Balkan
Ierland, Schotland en beetje Engeland
Scandinavië (met de nadruk op Zweden)
Kamperen lijkt me fijn (zeker wildkamperen in Zweden), maar hostels (gezellig) of een goedkoop appartement of i.d is ook prima. Ik bezoek graag steden, maar de gekozen bestemmingen lenen zich ook uitstekend om de natuur in te gaan natuurlijk: plekken bezoeken waar geen toeristen komen en het leven rustig z’n gangetje gaat. Een dag weinig doen zo af en toe vind ik heerlijk, maar over het algemeen wil ik juist graag veel doen en veel zien: van natuurverschijnselen tot kastelen of musea. En verder bestaat een goede vakantie uit een goed gesprek; geen gehaast en natuurlijk een leuke en gezellige reisgenoot!
Wil volgend jaar zomer ook een reis over de balkan maken, maar scandinavie lijkt me ook top! Ben dan 20-jarige student die daarvoor een leuke reisgenoot zoekt!
Je plannen spreken mij heel erg aan. Ik ben dit jaar ook van plan om door Europa te reizen met de Interrail. Vooral Scandinavie lijkt me geweldig. Daar kan je ook mooi en gratis wildkamperen. Het lijkt me heerlijk om door deze landen heen te reizen en om zelf je tentje op te zetten in de natuur, of op een camping of slapen in een hostel.
Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Nathalie, 18 jaar (over een week 19). Ik zit in mijn eerste jaar HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening. Ik woon in Eindhoven op kamers en studeer in Den Bosch.
Afgelopen zomervakantie ben ik met een jongerenorganisatie naar de spaanse costa’s geweest. Leuke vakantie, maar het liefste wil ik wat mooiere, minder toeristische plekken ontdekken en lekker avontuurlijk rondreizen. Dit is allemaal best wel nieuw voor me, maar ik kan niet wachten om te interrailen!
Ik weet niet of je ondertussen al iemand gevonden hebt. Lijkt het je wat, mail dan; [EMAIL=“nathalieklaassen@hotmail.com”]nathalieklaassen@hotmail.com
Dit klinkt allemaal erg goed. Ik heb zelf ook een topic geopend, opzoek naar een reisgenootje ook liefst interrail. Is hier verder al wat bekend? of gepland? of geregeld qua samenreizen en vakanties? Scandinavie is ook wel erg mooi. Ik wil zelf ook een vakantie wat niet alleen langs de touristische hot-spots gaat. Hou wel van afwisseling.
In het topic dat ik heb gestart is besloten een meeting te houden in Utrecht. Dus we spreken met wat mensen af in Utrecht en zien of er een reisgenoot tussen zit misschien. Misschien willen jullie ook mee?
:biggrin:
Via een andere website heb ik momenteel contact met een potentiële reisgenoot. Hier in dit topic heb ik verder niet meer gereageerd, met in het verre achterhoofd dat ik 25 ben en de anderen hier allemaal 18-20.
Dus: niets gepland, geregeld of wat dan ook en allemaal reisgenoten die nog “vrij” zijn (denk ik)
Leuk initiatief, zo’n meeting. Hoeveel interrail-geïnteresseerden komen daar allemaal?
Hoi Allemaal.
Ik ga van 31 juli t/m 21 augustus inter-railen door Oost Europa.
Te beginnen in Duitsland met steden als Leipzig, Dresden, Berlijn.
Daarna Polen, goedkope biertjes.
Verder naar het zuiden met Hongarije, Tsjechie en Slowakije.
Zo door naar Slovenie, Kroatie en Montenegro.
Een prachtige reis vol natuur, cultuur, mooie steden en lekker eten en drinken.
Iemand zin om mee te gaan?
Laat maar een berichtje achter