pisco, ica en nasca

Hallo,

Ik had een vraag.
Ik zit nu in Huaraz en ga hier een drie daagse trip doen.
Ik skip lima en ga dan naar pisco of ica.
Poor galapagos ga ik denk ik ook skippen want ben op de galapagos geweest.
waar is de hoogste zandduin precies?

Tips zijn welkom.

Bedankt.

Groetjes,

Martin

Waarom skippen mensen Lima nu weer? Zeker omdat ‘iedereen’ zegt dat er niks aan is…? Bareuh…

Ik heb johannesburg ook overleefd, dus ben niet bang om naar Lima te gaan.
musea en buildings genoeg gezien op mijn trip, dus daarom skip ik lima.
Tenzij jij mij kan overtuigen waarom ik wel Lima moet bezoeken…

Toevallig heb ik ook Johannesburg overleefd. En ook Kaapstad, zelfs alleen 's nachts, en vele townships en ook nog Rio de Janeiro en Sao Paulo. Goh, wat bevond ik me daar in oorlogsgebieden en o wat was het er gevaarlijk…

Ligt eraan of je genoeg tijd hebt. Ik vind het uberhaupt al zonde om iets over te slaan, en zeker hoofdsteden. Lima is een smokkerige stad, druk en groot, met slechts enkele bezienswaardigheden. Ik vond het oude centrum mooi en koloniaal en als je inmiddels als enkele maanden onderweg bent kan Miraflores ook nog wel eens een aangename opluchting betekenen. Barranco was ook geen onaardige wijk om een middagje doorheen te slenteren. En er is nog een alleraardigst museum (ben even de naam kwijt) met ontzettend veel interessante spullen en info over oude Peruaanse culturen.

Maar het meest interessante was de rondleiding van Hein (zie Hendrik-Herman op dit forum) en zijn verhalen over corruptie in Peru.

Maar als jij musea en buildings genoeg hebt gezien, kun je beter Zuid-Peru, Bolivia, Patagonie en Chili ook maar skippen, want daar kom je er nog veel meer tegen, en ook bergen trouwens, en die schijnen mensen vaak állemaal op elkaar te vinden lijken…

Tja … smaken verschillen.
Lima: ik vond er ook maar “niks aan”. Anacondor zei het zelf al: “Lima is een smokkerige stad, druk en groot, met slechts enkele bezienswaardigheden.”

Wat betreft die “hoogste zandduin”: ik heb ze niet gemeten, maar als je verblijft in Huacachina, dan zit je er zowat midden in.
Als het je bedoeling is te sandboarden: het is niet te vergelijken met snowboarden. Draait zeer moeilijk en gaat niet zo snel (board voor elke afdaling “waxen” met was die je kan kopen of op sommige plaatsen er gratis bij krijgt).
Dagen later haalde ik nog zand uit m’n oren :whistle:
Verder kan je je er met een buggy laten rondrijden (zelf niet gedaan).