Ik zit momenteel in Lima, heb hier al het een en ander gezien en heb na m’n stage (vanaf 2 mei) nog 1,5 week over om meer van Zuid-Amerika te zien. Ik wil graag een (goedkope) vlucht nemen naar een ander land, omdat ik van Peru al vrij veel gezien heb.
Wie heeft er ideeën/tips??
Het enige beperkende is dat ik geen inenting heb tegen gele koorts, dus dan zit je al vrij snel aan Chili of het zuidwesten van Bolivia (La Paz). Wie weet daar een leuk rondje van maximaal een dag of 10? De zoutvlakte in Bolivia/Chili lijkt me heel gaaf om te zien, misschien te combineren met een leuke stad? Ook zag ik een goedkope vlucht naar Santiago, misschien valt daar een leuk rondje te doen?
Alle ideeën zijn welkom, ik heb me nog weinig verdiept omdat er eigenlijk heel veel mogelijk is
Als je de zoutvlaktes e.d. wilt bezoeken zit je wel een paar dagen in de bus. Via Arequipa, Tacna/Arrica kun je naar San Pedro de Atacama (Noord Chili)en vanuit daar een tour doen naar Uyuni over de zoutvlaktes e.d. Dan via La Paz weer terug richting Lima. Is allemaal erg mooi, maar al met al zit je dan al 6 dagen voor een groot deel in de bus. En de tour is ook in een fourwheeldrive dus dan zit je ook te zitten.
Ik zou naar Huaraz gaan. Kun je je prima een ruime week vermaken. Supermooie omgeving, veel te doen qua natuur/cultuur.
Gele koorts inenting kun je daar ook wel krijgen neem ik aan. Als je nog niet naar de Amazone bent geweest kun je ook vanuit Lima naar Puerto Maldonado vliegen.
Internationale vluchten zijn meestal prijzig. Santiago zelf lijkt me niet echt de moeite om ‘even’ heen te vliegen vanuit Lima.