Piruro en Susupillo

Hallo iedereen,

ik vertrek heel binnenkort naar Peru en ik probeer een klein beetje een route uit te stippelen (waar ik me dan meestal toch niet aan hou). Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met het bezoeken van de ruïnes van Piruro en/of Susupillo ? Zijn deze het bezoeken waard of toch maar niet …

Zo ja, dan is mijn grote vraag … hoe geraak ik daar. Ik zoek me al een hele dag rot naar bussen richting Tantamayo, La Union of desnoods zelfs Huanuco maar ik vind niets.

Alvast bedankt en andere tips zijn ook welkom

Groetjes
Conny

Een interessante vraag. Ik weet niet of de archeologische terreinen Piruro en Susupillo de moeite van het bezoeken waard zijn. Dat lijkt mij sterk een kwestie van smaak en of je er veel moeite voor wilt doen. Peru heeft vele archeologische gebieden. Er zijn er die toeristisch hoog ontwikkeld zijn en gladjes te bezoeken (daar gaan wij met ons allen op af). Er zijn er die er maar liggen te liggen, waar soms een enkeling komt (soms is de toegang verboden). Er zijn er die nog ontdekt moeten worden (die zijn dus niet op internet te vinden).
Piruro en Susupillo zijn kenneljk wel ontdekt, want op internet te vinden. Maar zeer afgelegen, wat betekent dat er daar geen klandizie in zit voor de voor ons gebruikelijke busmaatschappijen. Dat lukt natuurlijk wel tot een stad van betekenis ergens in de wijde omtrek, zoals Huánuco: “Transmar”, Av. Nicolás Arriola, La Victoria, Lima, en Empresa de Transportes “León de Huánuco”, Av. 28 de Julio 1520, La Victoria, Lima. Verder zul je het moeten doen met minibusjes, (gedeelde) taxis, te voet, te paard, met ezel, achterop de motorfiets, enz. Dat vervoer is er wel, gewoonlijk informeel, maar niet op internet te vinden. Enige kennis van het Spaans is wel handig.
http://www.hostellima.nl/