reis peru

Hallo,
Ik heb in juli een 4weekse reis gelpland naar peru. De laatste twee weken heb ik min of meer al vastgelegd. Ik ga namelijk vanuit Lima in +/- 2 weken naar Cusco reizen, in Cusco blijf ik dan 1 week. Vauit Cusco reis ik met een binnelandsevlucht naar Iquitos alwaar ik een tocht door de jungle heb gepland. Omdat ik de eerste twee weken nog niet precies georganiseerd heb, vroeg ik me af of het makkelijk is om op de dag zelf een Hostel te vinden in de verschillende plaatsen. Dus onder andere in Pisco, Nazca, Arequipa, Puno en Juliaca. Of is het handig ivm het hoogseizoen om dat allemaal al van tevoren te regelen? Dat ik namelijk liever niet, want ik wil juist niet helemaal vast zitten aan 1 reisschema. Heeft daarnaast iemand informatie over het openbaar vervoer tussen deze verschillende plaatsen en wat ongeveer frequentie en de kosten zijn?
En zijn er op deze route veel mensen die ook alleen reizen? Alvast bedankt!
Groetjes stijn

Er zijn het hele jaar door mensen die deze route reizen. Ook mensen die alleen reizen. Het vervoer tussen deze plaatsen wordt verzorgd door een aantal busmaatschappijen en is redelijk frequent en goedkoop. Neem wel goed bekend staande maarschappijen zoals Cruz del Sur, Ormeño, Flores, Civa, Cial, Tepsa en ga niet voor de goedkoopste. Het enige wat je wellicht van te voren wil regelen is je aankomst in Lima, zeker als je laat aankomt.

Hoi Stijn,

HendrikHerman heeft gelijk met het regelen van accomodatie bij aankomst in Lima. Veel vliegtickets naar Lima hebben een aankomsttijd van rond 23:00 uur (lokale tijd). Het is dan niet prettig om met een taxi op de bonnefooi het centrum in te moeten. Zelf heb ik 3 jaar terug van tevoren 1 nacht gereserveerd bij een Nederlandse hoteleigenaar (kan ik opzoeken als je wilt). Het kostte wel wat, maar we werden netjes opgehaald bij het vliegveld, ideaal! Verder kan je zeker op de bonnefooi door het land reizen. In Pisco, Nazca, Arequipa en Puno was het voor mij geen probleem om ergens een slaapplek te vinden. (Als je in Arequipa bent, probeer Tambo Viego, aanrader!) Het openbaar vervoer heeft een freguente dienstregeling. De kosten vielen (zeker in vergelijking met Nederlandse prijzen) erg mee. Ik geloof dat een enkeltje Lima-Pisco toen omgerekend 3 euro kostte. Ik reisde met een vriend samen, maar we kwamen ook zeker mensen tegen die alleen reisden! Veel plezier, het is er prachtig!

Groet

Als je de eerste nacht in Lima wilt doorbrengen en hulp wilt krijgen bij het regelen van je verdere reis uit Lima, dan zou je contact kunnen opnemen met Ana en Hein: [EMAIL=“roomlima@hotmail.com”]roomlima@hotmail.com Schoon, veilig, rustig, betaalbaar. Ook pick-up van luchthaven.

arequipa moet je zeker bezoeken en tambo viejo is een prima hotel zelf zou ik aanraden om vanuit de stad waarin je zit een hotel te zoeken uit een reiasboek als de lonely planet om zo te verzekeren dat je op een goede plaats terecht komt

ook een aanrader is de inca trail vooral als je een week in cuzco wilt doorbrengen als je dit wilt dan moet dit ver van te voren geregeld worden want het aantal mensen dat per dag de trail op mogen is zwaar beperkt, maar het is zeker de moeite waard

toen wij naar peru gingen hebben we veel hulp ontvangen van een peruaans toeristen bedrijfje in lima, genaamd info peru, als je wilt kan ik de e-mail wel voor je opzoeken

succes tijn

Hoi Stijn,

Wat een superreis ga je maken!! Ik heb zelf al twee keer gebackpacked door z-amerika, en ben helemaal verliefd geworden op dit continent. Met name Peru is ook heel erg mooi en fascinerend. Goed dat je inderdaad die vlucht naar Iquitos hebt geboekt; die jungle-stad is ook echt de moeite waard om te bezoeken.
Verder zou ik me over de eerste twee weken van je reis niet al te veel zorgen maken: op het kleine stukje van Lima naar cusco zul je heel veel andere backpackers tegen komen. Het openbaar vervoer (bussen) is goed te doen. En je hebt een zee van tijd (die 2 weken) om van lima naar cusco te komen. Als je van surfen houd, is Nasca echt een aanrader: goede surfplaats. (En check die Nasca-lines!)
En juist omdat in de rest van je reis al vrij veel is vastgelegd, zou ik je willen aanraden om de eerste twee weken zo ‘vrij’ mogelijk te houden. Laat het avontuur op je af komen en zie maar waar en wat de dag je brengt. Dat is juist een van de geweldige (en verslavende;) ) dingen van reizen op deze manier, toch?!
Tranquillo, tranquillo

Veel plezier

grt eveline

PS de inca-trail van te voren reserveren, daar kom je inderdaad bijna niet onderuit. en het het ook wel relaxed om je eerste overnachting in lima alvast te regelen, anders word je bij aankomst echt belaagd door taxichaufferurs.
Adios!