Als je in Thailand gaat pinnen krijg je na je password en welk bedrag, nog enkele vragen te beantwoorden in het engels wie kan mij zeggen wat ze daar mee bedoelen?
:chin:Wat zijn die vragen dan?![]()
![]()
ik denk de vragen current or savingsaccount en of je een bonnetje wil hebben zijn maar als de vragen geplaatst zouden worden zou dat het een stuk makkelijker maken.
Die vragen krijg je toch al voordat je het bedrag ingeeft ? En een bonnetje krijg ik volgens mij altijd standaard…
je kan gelijk hebben want ik moet zeggen ik pin eigenlijk erg gedachteloos en snel vooral bij siam commercial ik weet bijna blindelings welke knoppen ik moet indrukken en het zal ook nog per bank verschillen.
wel grappig eigenlijk dat niemand precies weet hoe het pinnen gaat, misschien iets voor een youtube filmpje pinnen in thailand bij de verschillende banken
maar de topic starter moet gewoon de vragen plaasten als hij een goed antw wil
Mijn ervaring: als je een standaard bedrag kiest krijg je de vragen later, als je kiest voor ‘ander bedrag’ krijg je de vragen voor je het bedrag invoert. En met ‘de vragen’ bedoel ik dan de vraag naar welk account en de vraag welk bedrag.
Mij wordt bij een pinopname met Thaise pas gevraagd of ik een bon wil (nadat de rest van het proces is afgerond en het geld er al is), bij een opname met Nederlandse pas komt deze automatisch.
[ame]How to use ATM BCA in Thailand - YouTube
misschien is dit wat… ?
tis niet heel erg duidelijk vind ik… :o
Wat ik alleen heel dom vind dat ie 200 bath pint en dan dus 150 bath fee betaald. Beetje weinig voor de fee die hij moet betalen. Daarnaast nooit de exhange rate van de Siam bank nemen die is namelijk altijd veel slechter. Het maakt niet zoveel uit of je current of saving intypt is voor NL niet van belang. Hier in Nieuw Zeeland waar ik woon heb je dat ook en het houd in dat je een checking account hebt waar je normale geld op staat en een saving voor je spaargeld. Ik kan alleen helemaal geen geld van mijn saving afpinnen.