Pinnen Zuid Patagonie?

Wij gaan binnekort naar Patagonie en hebben her en der gelezen/gehoord dat er niet altijd even makkelijk aan geld te komen is, pinnen, betalen creditcard enz.
We starten in Santiago( lijkt me niet het probleem),Coyhaique,Puerto Guadal,(dan naar argentiniePerito Moreno(stadje)via de ruta 40, Lago posadas, el Chalten, el Calefate, Torres del Paine, punta Arenas, Santiago, Paaseiland.
Heeft iemand tips, zijn hier pin automaten? betalen creditcard?
Dan houden we misschien aldaar wat extra tijd over:unibrow: ipv zoeken naar…

Alvast bedankt,

Groetjes Esther en Maarten

Hallo,

Santiago staat inderdaad propvol met “Cajeros Automaticos”. Kijk uit naar het symbool “REDBANC”.
[URL=“http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/40/RedbancLogo.png”]

Naast de banken staan ze ook vaak in Apotheken (Farmacias) en ook vaak in de wat grotere supermarkten.
Ook in Coyhaique, Puerto Natales en Punta Arenas staan pin-automaten.

Paaseiland weet ik niet maar waarschijnlijk wel. Er zal in ieder geval een BancoEstado zijn.

Groeten,
Grietzen

1 like

pinnen was nergens een probleem in patagonie behalve in el chalten wat vroeger een niemandsland was en waar argentinie een dorpje stichte om het land te kunnen claimen, affijn, er is (was) maar 1 pin automaat en die is erg snel weer leeg en wordt niet dagelijks bijgevuld dus moet je in el calafate stevig bij pinnen.

Weet je toevallig of je bij de grens bij chile chico/los antiguos argentijnse pesos kunt pinnen, wisselen? Of ergens anders de ruta 40 naar benden richting torres del paine? Of kun je het beste dollars/euro’s meenemen?

Voor de mensen die het eventueel interressant vinden:

Kun je op deze route pinnen in Coyhaique, Los Antiguos( alleen mastercard), Perito Moreno(dorpje), El chalten, El Calefate,en Puerto Natales en Punta arenas bij geld automaten.
Ik heb verschillende accomodaties waar wij verblijven deze info opgevraagd. Er is een maar: de verbinding schijnt niet altijd goed te zijn dus er word geadviseerd om cash geld mee te nemen. Ook is vaker op zaterdag en zondag de automaat leeg en deze moet dan bijgevuld worden.
Maar de accomodaties die wij aan doen accepteren zowel pesos, dollars als euro’s.( van estancia, hotel en hostels)

Groetjes:dag:

1 like

Via via hoorde ik dat er inmiddels twee pinautomaten zijn in El Chalten. Maar het kan sowieso geen kwaad in El Calafate alvast flink te pinnen. Ik heb geen problemen gehad met geldautomaten en cc’s in Patagonie. Wel had ik voor de zekerheid steeds voldoende cash bij me. Veel plezier!

Groetjes,

Eva

1 like

hey, let even op. Als je eventueel in El Calafate chileens geld wilt halen. Er zit een wisselkantoor dat mij destijds (2 jaar geleden) heeft opgelicht met vals geld.

Ik wilde toen geld halen voor in Patagonie (Torres del paine), omdat je daar niet kon pinnen. Achteraf bleek het vals te zijn geweest. (had in ieder geval 2x 10.000 peso’s vals geld). Kwam ik op een luchthaven in Buenos aires pas achter.

Wat pinnen betreft, ik kon gewoon pinnen in Punta Arenas. El Calafate, Ushuaia. El chalten weet ik zo niet meer. En Puerto natales kan ik me ook niet herinneren of dat daar een bank was. Heb toendertijd in Torres del Paine ook gewoon met cash geld betaald (chileens)

1 like