Aangezien ik volgende week weer voor een maand richting Argentina ga en ik vorig jaar bij veel banken slechts $ 300,- peso per keer kon pinnen, was ik benieuwd of iemand mij kan vertellen wat de huidige situatie is? Kan je al meer dan $ 300,- pinnen? Of kan dat alleen nog bij City Bank? Of zelfs dat niet meer? Alvast dank voor het antwoorden.
Momenteel ligt het maximum bij automaten van LINK en Banelco op $950 per transactie, en afhankelijk van je daglimiet bij je NL bank kan je meerdere keren achter elkaar die $950 opnemen. Sinds dit jaar betaal je ongeveer $11,50 extra aan de Argentijnse geldautomaat, plus de eventuele kosten bij je NL bank. Bij de speciale automaten van CitiBank kan je meer opnemen in 1x. Veel plezier!
Wij zijn net terug van een geweldige reis. We hebben wat keren gepint en konden toen steeds max 700 pesos pinnen maar gelukkig wel meerdere keren achter elkaar. Alleen Citibank kan inderdaad meer, maar helaas zie je die niet veel.
Met creditcardbetalingen zijn de meeste niet blij dus regelmatig pinnen is het handigst. Gelukkig zijn er oval ATM’s
Hoi Gallina, omdat er plaatsen zijn waar je maar 300 kunt opnemen (geen andere banken beschikbaar) met je gewone bankpas. Dit kan echt te weinig zijn als je om geld verlegen zit.
Overigens zijn er plaatsen waar geen enkele bank is (noordwesten), dus beter om ruim in je contanten te zitten daar. Maar als er goede ervaringen zijn van anderen hoor ik het graag.
Ik wil hier wel een op inhaken want, is er nog verschil qua soort creditcard? Mastercard is in cuba bijvoorbeeld niet zo vaak geaccepteerd, hoe zijn jullie ervaringen daarmee in Argentinie?
Er zijn ook mensen die van een beetje luxe houden en in duurdere hotels slapen en in bijvoorbeeld Puerto Madero gaan dineren. Dan red je het echt niet met $300 hoor
Je kan bij alle banken sowieso 700 pesos per keer pinnen (Banelco), maar daar wordt 11,49 pesos voor in rekeing gebracht door de bank plus eventueel kosten die je eigen bank rekent voor pinnen in het buitenland.
Echter bij de Citibank kan je tot 3000 pesos per keer pinnen. Je moet dan niet de Banelco automaten hebben, die voorzien zijn van een maestro logo, maar juist de andere automaten zonder die logo`s. Die hebben alles touchscreen en netjes in het engels.
Bovendien rekenen ze geen geld voor opname.
De Citibank zit in alle grote plaatsen in het land, dus dat moet in veel gevallen geen probleem zijn.
Bij iedere Citibank, alleen moet je niet de ´gewone´ automaat gebruiken, maar een aparte. Is allemaal ook keurig in het Engels. Gisteren nog $2500+$3000 achter elkaar gepind (Santa Fe), zonder de $11,46 die je bij de Banelco/Link-automaat betaalt.