Kosten pinnen

Hola,

Sinds enige dagen ben ik in Buenos Aires. Elke keer als ik wil pinnen moet ik ongveer 16 pesos betalen… weten jullie waarom dit is? en is er een manier om dit niet te hoeven betalen. Ik heb al verschillende banken geprobeerd.

Tnx

Dat is omdat de banken nu eenmaal ook wat willen verdienen, het is iets van 15,88 ?
Je moet er vanuit gaan dat alle banken op de hele wereld boefjes zijn, ook in Argentina. Straks in Nederland krijg je ook nog kosten van je Ned.bank
Het enige advies wat ik je kan geven is zoveel mogelijk te gelijk te pinnen, maar dat scheelt ook weer waar je pint. Bij "mijn " bank is dat bv 1000 pesos, maar dat kan dan weer 2x achterelkaar bv

1 like

je kunt proberen alles contant mee te nemen? Het lijkt soms wel een beetje gelegaliseerde diefstal inderdaad, keurig georkestreerd rond maximaal op te nemen bedragen.
Met een visa is het bedrag echter nog een stuk hoger (rond euro 7,25 vorig jaar per opname, dit jaar was mijn kaart gelukkig defect)
Beter maar vergeten en concentreren op de echt belangrijke dingen… :beef:

CitiBank heeft speciale automaten (zien er anders uit dan de gewone geldautomaat) waarbij het soms mogelijk is om $3000 in 1x te pinnen, zonder extra kosten (behalve van je NL bank). Maar het is momenteel weer een drama, in ieder geval hier in Bariloche. De ene dag kan je gewoon 2x $900 en 1x $800 pinnen (max EUR 500), de volgende dag kom je niet verder dan 1x $900.

Bij citibank kun je inderdaad “gratis” pinnen. Er komt wel een melding te staan dat het eventueel 16 peso kan kosten maar die rekent men er niet bij. Ook kun je bij deze bank meer pinnen over het algemeen (ik heb zelf tot 2000peso geprobeerd, heb niet meer geld :slight_smile: )

Suerte!

De banken in BA hadden vandaag niet echt veel geld, of ze vreten mijn Maestropasje (ING) niet. Uiteindelijk wel gelukt om ergens geld te pinnen (BBVA), maar daar wilden ze inderdaad 15,98 pesos hebben voor de transactie. En met een maximum van $1000 per pinbeurt… naja, het zij zo.

Binnenkort maar eens een Citybank zoeken in San Telmo.

Nou heeft iedereen het steeds over die pin kosten, maar hoe zit het dan in andere landen van de wereld? Daar moet je toch ook kosten betalen?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet omdat ik de laatste jaren alleen maar in Argentina kom!

Bij veel banken betaal je 2,25 of iets vergelijkbaars per transactie en een percentage (1 tot 1,2%) van wat je opneemt. Als je een betaal- of royaalpakket van de ING (voorheen Postbank) hebt, dan betaal je slechts een klein percentage (0,8%) van het transactiebedrag.

Dat is voor ons ideaal, omdat je dan gewoon kleine bedragen kunt pinnen.

Sndr, de pinkosten waar het over gaat zijn EXTRA kosten die je betaalt aan de Argentijnse bank! Je pint bijvoorbeeld $900, maar er wordt $915,98 van je rekening afgeschreven, PLUS de eventuele kosten die je eigen bank rekent…