Wij zijn gisteren van Bolivia naar Argentinië gereisd en vandaag ongeveer alle banken in Salta geprobeerd… Overal vragen ze 84,60 aan pinkosten! Dat is bijna 6 euro! Weet iemand een bank waar je dit niet hoeft te betalen? We hebben er in Colombia/Ecuador/Peru/Bolivia altijd een kunnen vinden…
We hebben een Knab en een Rabopas.
Alvast bedankt!
Groetjes Natalie
Hoi Natalie,
ik denk dat het lastig is om aan die vaste opname kosten te ontkomen,
Neem wel een hoog bedrag op, bv 2500 pesos. Veel meer kan ook niet
Je kunt natuurlijk wel zoveel mogelijk proberen met credit en debit te betalen,
hoewel dat op vele plekken, ook waar je het wel zou verwachten,
nog steeds niet wordt geaccepteerd.
Vroeger kon je ergens bij citi bank in Palermo een hoger bedrag opnemen
maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen, eerder hier op dit forum.
groet,
Stef
Bij Citibank lukt het niet meer. Hier in Bariloche krijg ik ook niet meer dan $2000 uit de automaat. Inderdaad dus zoveel mogelijk proberen met pinpas of creditcard te betalen, dat heeft geen extra kosten in Argentinië en mijn bank in NL (ABN) rekent “slechts” 0,15 cent per betaling, dus dat scheelt nogal. Verder zijn er Nederlanders in Buenos Aires die je cash pesos kunnen geven als je per internetbankieren euro´s overmaakt naar hun rekening.
Het beste € in de tas en ruilen tegen ARG$… neem geen biljetten van 500€ deze nemen zij tegen een mindere koers aan,100 en 200 zijn het beste…
Zo zie je toch nog altijd tegen andere berichten in dat het reizen met een pak € toch altijd het beste is,maar oppassen hè
Hartelijk bedankt voor jullie reacties! De euro’s zijn helaas al op…we zijn al even onderweg… Proberen inderdaad alles te pinnen nu, vooral in de supermarkten gaat dit prima, hostels helaas niet. Het is niet anders. Buenos Aires komen we helaas niet…wel in Mendoza en Bariloche…als er tenminste nog een beetje sneeuw gaat vallen. We zijn nu in Cafayate. Mochten er nog mensen met een NL bankrekening en veel pesos op de route liggen, horen we het graag ![]()