Geld pinnen.

Geld pinnen is en blijft gewoon duur in Argentina. Maximaal per dag zijn het (maar)120€ plus de kosten die er direct afgetrokken worden.
Verder de (wissel)koers die door de Bank wordt berekend is natuurlijk niet de hoogste… verder zijn er vaak nog kosten die
er zijn te betalen bij je Bank in Nederland. In totaal zijn het dan zo om de 9 tot 12% extra aan kosten.

Verder moet je ook veel geduld hebben (ja wij zijn toch op vakantie)om de tijd met de wachtenden die voor jou zijn bij de pinautomaat
(die natuurlijk niet alle beschikbaar zijn/werken) zonder stress te doorstaan.

Verder is het gebruik van Visa/Master niet overal mogelijk,dus weer handje contantje.

Visa is in de meeste grotere plaatsen geen probleem,Master altijd eerst vragen of de verbinding “staat” en ook werkt.

Het beste is dus(nu met de 500 peso biljetten)het hele bedrag of de helft direct bij aankomst wisselen. Maar oppassen voor
valse Biljetten.;))

Het spaart tijd,veel tijd die ook in jullie vakantie toch ook kostbaar is…of niet soms ?

Verder kan door het contant betalen ook vaak de rekening lager uitvallen… wel even vooraf bespreken hè.

Bij een uitstapje naar Uruguay de Visa inpakken en alleen maar met de Visa kaart betalen.Dan krijg je direct de rekening zonder de btw ! 20% minder
a la minute of er zijn bij de maandafrekening die 20% minder te betalen.
Voor Taxi en kleinere uitgaven wat contant in de broekzak,en dat was het dan.

juist de (directe) info gekregen in het “Zuiden” geeft de Bankautomaat maximaal 1.000 peso en de kosten zijn 96 peso…

Dank voor de handige post. Tijdens mijn reis in november heb ik ook euro’s meegenomen en deze omgewisseld voor pesos. Door de nieuwe biljetten van 200 en 500 pesos is de stapel biljetten die je dan mee moet sjouwen te overzien.
In Buenos Aires kon trouwens in vrijwel ieder restaurant met pinpas of creditcard worden betaald. Dit was ook zo in de wat grotere steden als Bariloche, El Calafate en Ushuaia.

Heb wel een vraagje welk gebied je precies bedoelt met “het zuiden”? In El Calafate heeft mijn reisgenoot bij 2 verschillende banken 1200 pesos per keer kunnen opnemen.

Gisteren,zijn vrienden(zijn nu al zes maanden onderweg in Z Amerika) van ons bij de bank geweest en hebben die ervaring gemaakt,maar ieder maakt zo zijn eigen ervaringen.
Zo het nu maar is in ons leven…