Wie weet er of je in Vietnam kan pinnen met een Rabobank europas met alleen het Meastro logo?
ja, dat weet ik, want ik heb zo’n pas:-) Geen problemen mee ondervonden tijdens mijn reis in Vietnam in 2009.
Wij zijn deze maand naar Hanoi en Hoi An geweest en er waren maar weinig pinautomaten met het Maestro logo. Ook hadden we 2 keer dat het logo wel vermeld werd maar dat we niet konden pinnen. Wij waren in ieder geval blij dat we ook nog Mastercard bij ons hadden.
Dat is vreemd. Wij hebben destijds niets met onze creditcard hoeven doen. In alle steden waar we zijn geweest (Hanoi, Cat Ba, Hue, Hoi An, Dalat, Saigon, Phu Quoc) hebben wij gewoon dong kunnen pinnen…Wel elke keer veel zodat we er weer een tijdje tegen konden, maar toch.
Zie ook deze post:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=65571
of ben ik nou helemaal in de war en had mijn pas destijds het Cirrus-logo??
Ik heb ook altijd prima kunnen pinnen met mijn rabopas alleen in Hoi an had ik problemen. In Hoi an werkte mijn pas nergens terwijl ik daar een jaar eerder geen problemen heb gehad (ben 2x in vietnam geweest en dus 2x in Hoi an).
Ik dacht dat me pas beschadigd was, maar in Hanoi kon ik weer geld opnemen. Terug in Nederland kon ik weer geen geld opnemen met de pas, dus hij had toch wat mankementen.
Ik zou een extra pas meenemen, bijvoorbeeld mastercard, voor noodgevallen, want er kan altijd iets gebeuren met je pas.