Eigenlijk een korte vraag; hoe is het met de mogelijkheid tot pinnen in Vietnam? Pinpas voldoende of creditcard toch ook verplicht…
Of is het wellicht handiger om meer contant geld (dollars) mee te nemen…
Johan
Eigenlijk een korte vraag; hoe is het met de mogelijkheid tot pinnen in Vietnam? Pinpas voldoende of creditcard toch ook verplicht…
Of is het wellicht handiger om meer contant geld (dollars) mee te nemen…
Johan
Ik heb vorig jaar overal voldoende kunnen pinnen. Had (uiteraard) wel een VISA kaart bij me. En ook US Dollars.
Ik heb alleen in de (grotere, toeristische) steden gepind. Hoe het in de dorpjes met de pinautomaten staat, weet ik niet.
René
Hallo Johan,
Pinnen in Viet Nam is geen probleem.
Wel even, wanneer je met de rabo pas wilt pinnen, ook aangeven dat je deze buiten de EU wilt gebruiken; staat namelijk automatisch daarop geblokkeerd en moet je zelf veranderen.
Limieten verschillen wel per machine.
Je kan bij de ene wel VND 10000000 ineens pinnen en dat 2 tot 5 x.
Bij de andere slechts 1 x VND 2000000, en weer een andere 2 a 5 x VND 2000000.
Kosten verschillen ook per vietnamese bank, maar deze zijn niet echt hoog en ontlopen elkaar niet veel.
Wanneer je geen CC meeneemt en je moet je kamer enz. betalen let dan dus even op de limieten ( van de automaat ), anders moet je diverse automaten aflopen.
En de limiet van de pas die je vooraf heb ingesteld.
CC
Is handig om hotelkamers af te rekenen en excursies ( meestal toch wat grotere bedragen ).
Kan natuurlijk ook contant, maar dan moet je weer pinnen en misschien ga je dan weer boven je maximale pinbedrag per dag die je hebt ingesteld. Staat deze op bijv. 500 euro en moet een kamer + een excursie + wat contant zakgeld hebben en deze komen boven de 500 euro dan moet je 24 uur wachten om weer te pinnen.
Dollars.
deze alleen meenemen voor een eventueel VOA.
Ook heb ik ze achter de hand voor transfers op vliegvelden naar Viet Nam.
Ben je van plan om de komende jaren niet naar Viet Nam te gaan, kan je ze ook gebruiken om de laatste dag door te komen.
Anders pin je misschien te veel VND en krijg je ze niet op en buiten Viet Nam kan je er niets mee dan ze verkopen op bijv deze site.
heb je dollars over, kan je ze altijd op elke volgende vakantie gebruiken.
Wanneer je besluit om toch wat contant geld mee te nemen kan je het beste euro’s meenemen.
deze kan je overal wisselen tegen VND of dollars en je kan er ook bij hotels mee betalen ( niet alle en goed kijken naar de gebruikte koers ).
gr.
Ton.
Wij zijn net weer terug uit Vietnam en hebben alles kunnen regelen met een pinpas. We hadden de hotels nog niet van te voren betaald, maar hebben geen problemen gehad.
Wel ondervonden we dat we 's avonds soms niet konden pinnen en dat we het meeste geld in een keer uit de ATM van de Techcombank konden halen.
We hadden ook dollars meegenomen, maar ze eigenlijk niet gebruikt (alleen 2 keer als fooi). Het kan misschien handig zijn en je kan veel in dollars betalen, maar als je alleen Dong hebt, is het ook voldoende.
Allemaal hartelijk dank voor jullie duidelijke uitleg.
Pas rabo is geregeld, neem CC mee en wat dollars…
Op naar een prachtige 5,5 week in Vietnam!!
Ik heb niets meer toe te voegen, behalve je een heeele mooie reis toe te wensen! Gaaf hoor, 5,5 week in Vietnam!
Groetjes, Anne