Euro's in Vietnam?

Na 8 jaar beland ik uiteindelijk weer in Vietnam(voor de 4e keer)
We gaan via Hanoi naar Vientane, Luang Prabang, Seam Reap, Pnom Penn etc via de delta terug naar HCMC, daarna naar via Hoian etc. etc. terug naar Hanoi. We reizen 40 dagen.

Vraag is hoe het “nowadays” om vanaf Pnom Penn via de Mekongdelta per boot terug te reizen naar HCMC?

Kun je tegenwoordig “overal” dus ook in Pnom Penn terecht met euro’s?
Levert pinnen problemen op?

Hartelijke dank en groet,

Hallo,

Pinnen is in Vietnam heel erg lastig je kunt per pin maar 125 euro eruit krijgen wat ik erg weinig vind. Wij hebben zelf dollars omgewisseld bij de bank zodat we meer cash bij ons hadden. Het heeft zeker wel zin om euro’s mee te nemen maar dan wel briefjes van 50 of 100 want ze geven in Vietnam een betere wisselkoers als je hoge briefjes overlegt.

In Cambodja doen ze niks met Euro’s maar is het een dollarland je kunt 500 dollar uit de ATM krijgen dus dat is ideaal. Pinnen kan alleen in de grote plaatsen zoals de hoofstad, siem reap en sihanoukville.

Wij zijn zelf andersom gegaan met de boot vanuit vietnam het plaatsje Chau Doc naar Phom Phenh dit ging vloeiend en was goed te doen. Ik weet dus niet hoe het is van de boot naar Ho chi minh.

gr van Moira

Zelf heb ik een 3-daagse trip van PP naar HCMC gemaakt voa de Mekong Delta, dit is echt heel makkelijk te regelen. En erg leuk, om met bussen en bootjes door de delta te reizen en allerlei interessante dorpjes en (drijvende) markten te bezoeken. Zie Out of Asia.nl - Mekong Delta

Ik ben het HELEMAAL niet eens met Moira’s opmerking over de pinautomaten. Er komt misschien niet heel veel geld uit, maar er zijn zoveel ATMs dat je makkelijk wat bij pint. Ik kon iig van 125 euro ongeveer een week rindkomen… (Aangezien ik alleen reisde, had ik liever niet veel geld op zak…)

Met Jenny eens.
Wel klopt het dat je niet overal kan pinnen, maar in grote steden is het nergens een probleem.

ik ben het ook eens met jenny en sjaak.
geen problemen gehad om te pinnen. en in vietnam is eten,drinken en slaapplaats echt goedkoop.

Ik ben het HELEMAAL niet eens met Moira’s opmerking over de pinautomaten. Er komt misschien niet heel veel geld uit, maar er zijn zoveel ATMs dat je makkelijk wat bij pint. Ik kon iig van 125 euro ongeveer een week rindkomen… (Aangezien ik alleen reisde, had ik liever niet veel geld op zak…)
[/quote]

Je kunt met al je passen elke dag gaan pinnen hoor geen probleem. Alleen voor elke transactie die je doet moet je 2 euro aan de pin van vietnam betalen plus het stukje wat je moet betalen aan de bank in Nederland.
Wij hadden veel geld nodig omdat wij verblijven in hotels die over het algemeen 75 euro of meer per nacht kosten en aan het reizen zijn dus niks vanuit Nederland geboekt hebben. Op een gegeven moment was onze creditcard vol hebben helaas maar een limiet van 2500 euro zodat wij dus heel vaak naar de pin hebben moeten lopen. Daarom waren wij ook blij dat we zelf dollars extra bij ons hadden.
Dus in dat opzicht kun je het wel of niet met mij eens zijn maar voor mensen die in wat luxere hotels verblijven en dat regelen in Vietnam kan het een groot probleem zijn.

bij argenta betaal je geen kosten voor het pinnen.

Die ken ik niet heb ik ook geen pin van gezien als ik het eerlijk mag zijn. We hebben bij de Vietcombank gepind veelal.

gr van Moira

Voor 75 euro per nacht, kun je bewijze van het hele hotel kopen.
Al je een overnachting van 75 euro kan betalen, dan is die 2 euro extra pinnen ook geen probleem…

Ik zeg ook niet dat 2 euro extra een probleem is ik zeg alleen dat als je dus 5x gepind heb je 10 euro extra heb betaald. Dat vind ik toch wel zonde van mijn geld plus dan nog de kosten van de Nederlandse bank. Daarom is mijn mening dat extra geld zoals dollars of euro’s vanuit Nederland alleen maar heel handig kan zijn. Je krijgt ook een super goeie wisselkoers als je geld omwisselt.
Wij gaan over een half jaar weer terug en ik zal zeker weer veel dollars meenemen om te wisselen.

argenta is een internetrekening die je af kan sluiten in nld. en dan krijg je een pasje waar je wereldwijd mee kunt pinnen.

Oke wel interessant om naar te kijken bedankt voor de tip. Wij reizen namelijk rond kan toch wel aardig wat geld schelen.

gr van Moira