Hallo, kan iemand die pas naar Vietnam is geweest mij antwoord geven op de volgende vragen;
- Kun je pinnen in Vietnam?
- En kun je het beste met Dollars, Euro’s of Dong betalen?
Alvast bedankt,
Groet Annemiek
Hallo, kan iemand die pas naar Vietnam is geweest mij antwoord geven op de volgende vragen;
Alvast bedankt,
Groet Annemiek
Hallo, ik ben niet pas in Vietnam geweest, ik ga er in mei heen, maar ik ben er al 2 keer eerder geweest en de laatste keer was in 2007 en ik weet dat je in Vietnam kunt pinnen. Ik heb er wel ATM machines gezien. Zelf heb ik nooit gepind, altijd cash geld bij me gehad.
En het beste om te betalen is in Dong’s. Alleen de luchthaventax die je moet betalen als je weer vertrekt vanuit Vietnam heb ik in Dollars betaald. Destijds was het 14 dollar. Dus hier in NL wissel ik voor ongeveer 50 eur aan dollars en de rest met Euro’s in Vietnam bij juwelierwinkeltjes en banken omwisselen voor Dong’s. Neem briefjes van 50 of 100 eur mee, dat wisselt het gemakkelijkst en dat accepteren ze ook het liefst.
Wanneer ga je erheen? Wil je nog meer weten, dan hoor ik het wel.
Ja. Overal zijn ATMs, dus maak je daar niet druk over. Uit de ATM krijg je Dong, en dat is ook het beste betaalmiddel. Er is meen ik een opnamelimiet van zo’n 2.500.000 Dong per dag (er zijn in ieder geval dagen geweest dat ik niet meer kreeg dan dit). Dit moet echter wel voldoende zijn, maar houd er rekening mee als je in 1 klap een grote som geld moet betalen (zoals bij het boeken van meerdere excursies tegelijk!). Vergeet niet dat niet alle banken jouw pas zullen accepteren. HSBC werkte voor mij altijd.
de juiste antwoorden zijn gegeven.
Geen zorgen om geld te krijgen in Vietnam.
Hallo,
De beste banken om te pinnen ook kwa wisselkoers is onze ervaring is de ANZ bank dat is een Australische bank die je veel zult vinden in Vietnam. De pinnen werken heel apart je kunt 1.2 miljoen doen pinnen en dat meerdere keren achter elkaar. Wij konden meestal 4 keer pinnen dus 4 keer 1.2 miljoen dong.
gr van Moira
Bedankt allemaal voor de reactie’s!!!