Pinnen in Vietnam?

kun je in vietnam gewoon pinnen met een rabobankpas of kun je vaker terecht met een credit card?
zijn er pin automaten of hoe werkt dat daar?

Hallo,

Hoeveel pinautomaten wil je hebben. Ik ben zelf in 2007 en 2009 in Vietnam geweest en toen waren er meer dan genoeg. Ik pinde zelf altijd het liefst bij de ANZ bank dat is de bank van Australie en Nieuw Zeeland. Je kunt 1.2 miljoen dong per keer pinnen en dat kun je nog een paar herhalen door je pas er opnieuw in en uit te halen. Ik heb nog nooit problemen gehad met pinnen ergens en dit met een rabobank pas.

Ik haal altijd met VISA uit ATM. 2.000.000 Dong zou mogelijk moeten zijn, vorig jaar tenminste nog, met 20.000 Dong (0,80 eurocent) aan opnamekosten. Probeer direct te pinnen bij aankomst op het vliegveld (ik dacht bij de bagageband).

Johan

Met een pasje van ING kun je overal pinnen.

Ik kies er bewust voor om op reis zo veel mogelijk mijn normale pinpas te gebruiken, en zo min mogelijk mijn creditkaart, omdat in het laatste geval vaak hoge transactiekosten worden berekend door de bank in Nederland.

Hallo,

Ohja dat was de rede waarom ik bij de ANZ pinde die 20.000 dong hoefde je niet extra te betalen. Hij gaf 1.2 bij ANZ maar je kon meerdere keren pinnen ik geloof 4 of 5 keer 1.2 miljoen.

bedankt voor jullie reacties. zo te zien moet dat geen probleem zijn, dat is fijn

Ik ben net terug en kon inderdaad overal 2.000.000 pinnen (waar ik gepind heb dan) en soms zelfs nog meer! Met mijn credit card kon ik eigenlijk nergens terecht en als dat wel kon werden er hoge kosten bij gerekend.

Zit er nu en het is geen enkel probleem, zeker niet als je de touristische dingen bezoekt, maximum is 3 000 000 geloof ik, en ik hoorde zelfs mensen die 10 000 000 hebben gepind… koers is 1:25000 ongeveer, op straat kost een maaltijd rond de 30 000 en in een restaurant 60 000 (ongeveer, don’t shoot me) biertje in een restaurant/pub 20-25000 andere plekken goedkoper. Pinnen absoluut geen probleem, zorg dat je niet teveel geld opneemt!

Ik heb je tip opgevolgd en gepint bij de ANZ ATM op het vliegveld. Ik heb 2000000 opgenomen en moest echter gewoon 40000 daarvoor betalen… Enige idee hoe dat kan? Ligt het aan mijn eigen bank?

Alvast bedankt,
Sanne

Hallo,

Het kan ondertussen weer veranderd zijn toen ik het pinde was het in 2008. Blijkbaar moet je nu dus betalen. Hetzelfde dat ik alleen maar 1.2 miljoen kon pinnen toen.

Misschien is er op de site van je bank info over te vinden? Ik heb ook niet heel veel hoeven te betalen voor wat ik gepind had. Ik weet niet of het aan de tijd ligt of aan je bank, maar ik denk dat op internet (of het gwk) daar misschien wel info over te vinden is?

Ik hoop dat je een volgende keer minder hoeft te betalen!

Groetjes,

Anne

wij hebben ook bij iedere bank 30000 extra moeten betalen
was met een rabo pas
zal het eens met mijn ing pas proberen.

Ik bedenk me net dat het niet mijn bank kan zijn waar het aan ligt. Ik kan namelijk gratis pinnen in het buitenland…

Dus het zijn de banken in Vietnam die het geld ontvangen.

Hallo,

Ja het zijn ook de banken in Vietnam die geld vragen voor pinnen. Er zijn meer landen waar dat zo is zoals bv Thailand als je daar pint betaal je 120 baht per opname.

Ja pinnen gaat prima, alleen wanneer de stroom uitvalt heb je ff pech.
Dus zorg altijd dat je voldoende hebt om je dagelijkse ( hotel) rekeningen te betalen.
Wij zaten even zonder.
http://www.tonstegers.nl/vietnam/index.html
gr ton en ria

Ik neem aan dat je pas na de douane kunt pinnen. Als je een visum on arrival hebt moet je dit afrekenen in dollars heb ik begrepen. Die moet je dus dan al van thuis meenemen?

Hallo,

Ja klopt je moet inderdaad in US dollar betalen en dus die moet je al bij je hebben. Visum on arrival kun je alleen krijgen als je van tevoren online het heb ingediend ik neem aan dat je dat gedaan hebt?

Nee moet ik nog doen… Maar ik heb begrepen dat dat geen probleem is en dat het prima werkt. Scheelt nl. met 4 personen nogal flink wat.

Hallo,

Ik heb het zelf ook gedaan en op Hanoi geland en ja het is prima te doen maar het kost nog aardig wat tijd omdat je niet de enige bent.

hoi Geschiere,

In Saigon ga je in de douane hal naar links en bij het kleine loket “visa on landing”" toon je je paspoort; die je moet inleveren met 1 pasfoto, krijgt een formulier die je moet invullen.
Schrijf ergens je paspoortnummer op, of kopieer je paspoort, want diat moet je op dat formulier invullen, maar je paspoort heb je dan al afgegeven evenals het document dat je in het vliegtuig hebt ingevuld. De eerste keer dat we van deze mogelijkheid gebruik maakte waren we ongeveer 25 minuten kwijt.Met het invullen van het onderstaande formulier; link, dat je dus krijgt bij de douane vooraf ingevuld 15 minuten!!
www.myvietnamvisa.com/form-on-arrival.pdf ; ik krijg het formulier niet naar dit bericht gekopieerd, vandaar deze optie.

gr
Ton…