Geld pinnen met Rabobank pas Vietnam

Hallo,

Ik kreeg vandaag bericht van mijn zoon dat hij geen geld op kan nemen met zijn pas in omgeving Hanoi. Hij krijgt een melding met een betekenis dat deze niet geschikt is. Wel heeft hij hem weken geleden bij de Rabobank om laten zetten, juist voor gebruik in Vietnam.
Ik heb de bank gebeld maar zij zeggen dat alles gewoon moet werken en dat anders zijn pas misschien beschadigd is geraakt. Op Schiphol heeft hij gewoon kunnen pinnen en nu dus voor het eerste gebruik daar is er een probleem.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Vriendelijke groet, Linu

Pint hij wel bij een Pinautomaat met het Maestro logo?

Ik heb het in andere landen meegemaakt dat er banken zijn waar het pinnen gewoon niets lukt. Ook als ze een Maestro logo hebben.

Laat hij het eens bij een pinautomaat van een andere bank proberen, maar wel met Maestro logo.

Hallo Linu,

Ik zat aan hetzelfde te denken als Mart.

Ik zou het vanuit Viet Nam nog eens proberen de blokkatie op te heffen.

Dan een andere bank proberen met een kleiner saldo; misschien zich vergist in de nullen en buiten de limiet van de automaat geprobeerd te pinnen?

Nu zit ik niet in het bankwezen, maar in Europa wordt volgens mij de chip geactiveerd en de magneetstrip niet??

Misschien heeft je zoon een oude automaat getroffen die alleen reageert op de magneetstrip en niet op de chip?

Verder kom ik ook niet.

Misschien even een bank binnenlopen om advies?

gr.
Ton.

Hallo Mart81 en Ton,

Ik zal aan hem vragen of het wel een pinautomaat met Maestro logo was.
Ik heb hem ook al de tip gegeven om bij een andere automaat proberen te pinnen. Nu is hij gelukkig met 2 vrienden die wel bij dezelfde automaat konden pinnen dus eventueel pinnen zij extra en maken wij op hun rekening geld over.
Zijn pas is nog niet geblokkeerd dus daar hoeft gelukkig niets aan te gebeuren.

Rabobank heeft als een van de eerste banken maatregelen genomen waardoor men in het buitenland niet meer overal kan pinnen. Ze hebben bij zijn pas juist iets geactiveerd waardoor het wel zou moeten kunnen voor de periode dat hij in Vietnam is. Ik heb gek genoeg toch een vermoeden dat daar iets niet goed in zit.

We wachten maar even af nu maar bedankt voor jullie reacties!

Hallo Linu,

Wij hadden vorig jaar hetzelfde bij een aantal banken waar wel het maestro logo op stond. We hebben in Hue 4 verschillende banken geprobeerd voordat we konden pinnen. Ik merk dit wel vaker met Rabobank passen. In bv Costa Rica hadden we ook dit probleem. Ik zou het gewoon nog een aantal keren bij een andere bank proberen en dan deze onthouden voor de volgende keren.

Gr Bael

Ikzelf heb niet zoveel problemen gehad met de Rabobankpas, zolang het Maestro teken maar op het pinautomaat stond. Of ik kan me er niet zoveel van heugen meer, omdat ik gewoon opzoek ging naar een pinautomaat waar het wel lukte en die altijd vrijwel meteen vond :wink:

Het is wel opvallend inderdaad dat je zoon juist net nu problemen ondervindt met het pinnen. Maar het kan ook zijn dat hij boven de limiet pint. Maar ik ben er niet bij, weet het niet :wink: Ik hoop dat het nog goed komt en anders hebben jullie een goede regeling getroffen met zijn vrienden!

Groetjes, Anne

Hallo Bael en Anne-Jitske,

We kregen vandaag bericht dat het pinnen bij een andere bank wel was gelukt. Hij weet nu dat het wel werkt alleen niet bij alle automaten. (ondanks het juiste Maestro logo)
Bedankt voor jullie reactie!

Graag gedaan en ik wens je zoon een hele fijne tijd toe in Vietnam!

Groetjes, Anne