Pinnen in Playa del Carmen

Ik ben afgelopen jaar in september een week in Playa de Carmen geweest.
Op een gegeven moment was de cash bijna op en moest er gepind worden.
Na diverse mislukte pogingen kontakt opgenomen met de hostess.
Advies ; Probeer het morgen nog eens. De volgende dag nog niets. Ik heb hier met andere gasten over gesproken en die hadden van een andere hostess gehoord dat dit probleem zich met enige regelmaat voordoet.
Uiteindelijk een persoonlijk gesprek gehad met een hostess die liever zichzelf hoorde praten. De uitspraak van haar collega werdt ontkent. Er was geen probleem ! Ik heb toen een klacht ingediend. Conclusie : De organisatie spreekt zichzelf tegen en de gasten moeten het zelf maar uitzoeken. Als dit probleem vooraf gemeld wordt kan ik meer cash meenemen. Later bleek ook nog dat onze bankpas gescimd is bij de Scotiabank. Hoezo geen probleem ? Ik wil met dit verhaal graag anderen waarschuwen. Doe er mee wat je wilt. Succes en een fijne vakantie ! Groeten, Mink.

Hoi Mink,

lullig voor je als ik dit lees.
Tip: Neem voldoende cash mee vanuit Nederland, 3000 euro is altijd goed, verdeel dat over jou en je vriendin.
Regel een creditcard om in noodgevallen te kunnen betalen.
American Express of zo.
Ten slotte: de ambassade of consulaat kan ook een optie zijn.

P.S. Ik zat in Tulum en had daar geen probleem met pinnen omdat Tulum een secured gebied is********************************************************.

hallo Mink,

Ik woon in Playa del Carmen en heb ook wel eens het probleem met pinnen. Dit probleem doet zich voornamelijk voor als je die dagen kort ervoor ook gepind hebt. Die transactie wordt dan pas een paar dagen later aan nederland door gegeven, waardoor je een paar dagen niet kan pinnen. Komt voornamelijk voor in het weekend. Maandag kan je dan meestal weer pinnen. Mijn ouders zijn afgelopen November ook geweest en zijn geskimd in een pinautomaat aan de 5th avenida. Bij Scotiabank kunnen ze altijd verhaal halen omdat er beveiligings camera’s hangen.Ze hebben overigens wel al hun geld terug gekregen.

Met 2 verschillende pasjes of rekeningen is het probleem van niet kunnen pinnen vaak opgelost. Ik zou niet met veel nederlands geld op zak gaan reizen. Een creditcard is dan een stuk veiliger.

Groeten Johan

Hoi,
Met alle respect maar ik weet niet waar je het over hebt mink, wat heeft een hostess nou te maken met het niet kunnen pinnen. Er zijn genoeg pinautomaten hier in Playa waar je zonder problemen elke dag gewoon kunt pinnen, ok de ene automaat geeft meer als de ander sommige hebben een limiet van 3000 pesos en andere geven gewoon je dag limiet. (rabobank 500 euro p/d) dus ruim genomen 8500 pesos. Wat betreft het skimmen, gebeurt wereldwijd dus ja inderdaad ook hier in Playa al heb ik er persoonlijk nooit geen last van gehad, pin bij banken (waar cameras hangen) en niet bij een losse CTM zoals er vele op de “quinta” (de 5) staan dat zou je in nederland ook niet doen denk.
Het blijft nog altijd het voordeligst en met de beste wisselkoers om gewoon in het land zelf te pinnen.

Joost… “P.S. Ik zat in Tulum en had daar geen probleem met pinnen omdat Tulum een secured gebied is v.w.b. de drugsoorlog, Playa del Carmen is een warzone”.
Waar bazeer je deze onzin op ? Geef eens details, referenties, bronnen… Het slaat gewoon nergens op wat je hier schrijft.

Johan… Volgens mij de beste bank om te pinnen: Santander op de 30N met 14N tegenover de Mega of anders Banamex in Centro Maya.

Groeten,
Patrick

Hoi Crazypat, ik wil even iets duidelijk maken.
Ik heb dit verhaal gemaild om anderen te waarschuwen voor een mogelijk probleem. Ik weet dat een hostess niet verantwoordelijk is als ik niet kan pinnen. Maar als ik het wil melden wens ik wel met enig respect behandeld te worden.
Jouw kennis (of die van anderen) van de situatie ter plaatse is voor mij niet relevant. Ten slotte nog dit ; Ik ben eerder in Mexico geweest en heb toen nooit dergelijke problemen gehad, dus ik verwachte het deze keer ook niet. De gescimde pas is intussen vervangen en wij hebben de schade vergoed gekregen van onze bank. Wat mij betreft is deze discussie gesloten. M.vr.gr, Mink.

@ joost van den V

je slaat de plank volledig mis met je opmerking dat Playa een warzone is.
Dat er (iets) meer criminaliteit in Playa dan in Tulum is lijkt me meer dan logisch (gezien de grootte van beide plaatsen). In Cancun is er logischerwijs weer meer criminaliteit dan in Playa.

Maar desalniettemin zijn alle drie ontzettend veilige vakantieoorden waar buiten de standaard criminaliteit (skimmen en zakkenrollers waar je trouwens in beide gevallen, mocht het je overkomen, je geld gewoon terugkrijgt van de verzekering danwel de bank) het gewoon hartstikke goed vertoeven is.

1 like

Pinnen in playa. Kon ik in nederland maar op zoveel plaatsen pinnen als in playa. Ben al 3x in playa geweest en nooit problemen gehad. En ja scimmen is een wereldwijd probleem.

Met respect door de hostess behandeld worden? Ik vindt het vrij respectloos hoe je hier over de hostess spreekt.
Omdat het probleem ook niet elke dag voorkomt, waarom zou ze dit vooraf moeten melden? Het is niet een zeker geval.

Ben het met Joost eens, nooit veel cash mee nemen, maar beter een creditcard. Een reserve pas (of een andere backup) is vrij logisch om mee te nemen.

Lief dat je mensen probeert te waarschuwen, maar probeer een beetje objectiever te informeren in het vervolg en met respect over je naasten te spreken.

Beste Annalaura, jij was er niet bij en kan dus ook niet oordelen over hoe mijn gesprek met deze hostess verlopen is. Alles ontkennen terwijl een collega reeds had gemeld dat het probleem regelmatig voorkomt lijkt mij niet erg proffessioneel. En ze had merkbaar geen interesse in mijn verhaal, liet mij niet uitpraten en wou het liefst zo snel mogelijk van mij af.
Melden van het probleem is een zaak van de reisorganisatie, de hostess kan dan later evt klachten doorgeven. Het lijkt mij dat juist jij je oordeel te snel klaar hebt ! Succes hiermee. Dit is de laatste keer dat ik reageer dus doe geen moeite om hier nog op terug te komen ! Groeten, Mink.:dag:

‘Ik vindt het vrij respectloos hoe je hier over de hostess spreekt.’;

“met een hostess die liever zichzelf hoorde praten” …" De organisatie spreekt zichzelf tegen en de gasten moeten het zelf maar uitzoeken"

Nogmaals; Lief dat je mensen probeert te waarschuwen, maar probeer een beetje objectiever te informeren in het vervolg en met respect over je naasten te spreken.

Als je geld wilt pinnen, ga je het best naar 1 van de banken die zich in de 10th Avenue in Playa del Carmen bevinden. Je vindt hier Bancomer, Scotiabank, Banamex. Ook in de 5th Avenue vindt je de Scotiabank tegenover het busstation van de ADO terminal. Je hebt hier pinautomaten waar je dagelijks tot max 5000 mxn pesos kunt opnemen ( 100 pesos = 6,00 EUR). Het beste is tijdens kantooruren te pinnen bij een pinautomaat van een bankfiliaal met ofwel je debitcard ( als je een bv. een wereldpas hebt, gaat dat zonder probleem) of met de creditcard. Mocht er iets misgaan, kun je altijd het kantoor binnenlopen. Ook in de hotelzone van Playacar vindt je aan de Plaza Playacar pinautomaten. Daarbovenop hebben alle grote winkelcentra ook pinautomaten ! Ik heb nog nooit een probleem gehad met het pinnen ( heb een wereldpas van de SNS Bank) hier.

Groetjes,

Yana
Insidermexico.com

Playa del Carmen een warzone? Sinds wanneer? Op dit moment woon ik in het noorden van Mexico, tegen de Texaanse grens aan. Dat zou je als warzone kunnen aanduiden, gezien het enorme aantal soldaten wat hier dagelijks in de stad te vinden is. Maar Playa? Daar loop ik, zeker in het toeristische gebied tussen het strand en Avenida 30, als vrouw alleen met een gerust hart rond.
Mexico heeft het zwaar te verduren onder de war-on-drugs. Let daarom alsjeblieft een beetje op voor je dit soort loze kreten het internet op stuurt.

Ik zou niet te veel aandacht aan die Joost besteden, hij weet duidelijk niet waar hij het over heeft.

Bekijk deze link maar eens waar hij iedereen op het Thailand forum pissed-off heeft gemaakt:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=132151

1 like

Pinnen in Mexico is op dit moment niet mogelijk met een ING pas. Dus neem voor de zekerheid een andere bankpas of creditcard mee en eventueel wat cashgeld (dollars).
Ook Rabobank pas kan problemen geven, omdat de bank de pas automatisch na 1 keer pinnen in Mexico blokkeerd. Geef dus van te voren door aan je bank dat je naar Mexico gaat.

1 like

Ik ben hier nog niet gewend maar als ik euro,s mee neem die kan ik dan toch zeker ergens bij een bank omzetten in pesos mag ik hopen? Grtjs Theakuh

Ik heb navraag gedaan bij de ING in Nederland en het is op dit moment inderdaad niet mogelijk om te pinnen in Mexico. Ze weten ook nog niet vanaf wanneer het wel kan. Het advies is om te pinnen met je creditcard, dat is geen probleem. Je kunt ook emergency cash opnemen, hiervoor staat een telefoonnummer op de ING site vermeld. Het geld wordt dan overgemaakt naar een geldpunt in de omgeving van waar je verblijft, waar je het kan ophalen.

Het is sinds 2 weken weer wel mogelijk te pinnen met een ing pas. Heb dit vorige week gedaan, alleen bij pinautomaten van Banamex geeft het nog problemen.

1 like

Hallo iedereen die wel eens in Mexico is geweest:
Klopt het dat de bankbiljetten van 200 pesos van grootte verschillen.
gr.Bert

Ja dat kan wel kloppen.
Op Billetes Mexicanos heb je een overzichtje van welke biljetten in omloop zijn.

Thxs