Wie kan me vertellen wat ik nu het beste kan doen vwb dollars en/of Euro’s, of een combinatie daarvan, heb een rabo-pas om te pinnen, of krijg je dan teveel transactiekosten, de laatste tip die ik kreeg was om een paar honderd dollar hier te kopen en de rest daar.
Wij gaan half october met ons gezin naar Playa Del Carmen.
Alvast bedankt.
Volgens mij is pinnen bij de Rabobank over de hele wereld gratis… ik zou het even navragen, maar ik zou dollars meenemen. Je kunt daar heel makkelijk wisselen in pesos… of gewoon daar pinnen. Maar euro’s zou ik niet doen, als ze ze aannemen, is de koers minder goed.
Heel veel plezier, Playa del Carmen is onwijs leuk, ben er al een aantal keer geweest !!
Komen net terug uit Mexico. Overal is ontzettend goed te pinnen (ook met rabo-pas), vooral in Playa. Je kunt er ook gewoon in dollars betalen, prijzen staan aangegeven in dollars en pesos. Maar dan misschien niet de gunstigste prijs!! Veel plezier!
Hoi,
Gewoon pinnen is de beste optie.
Op dit moment is de koers plus minus 14 pesos voor 1 euro.
Genoeg banken waar gepind kan worden en er zitten geen transactie kosten aan.
Per dag kan er 5000 pesos gepind worden.
Hier vind je alles over de Mexicaanse Peso, handige links naar de meest recente wisselkoersen, plekken waar geldautomaten staan, openingstijden van banken waar u terecht kunt voor opname van geld en tips voor veilig en eenvoudig betalen in Mexico.
Ik las ergens dat met een bankpas (maestro) niet te pinnen is in playa del carmen.
Een rabobank zou echter geen probleem zijn schreef iemand op dit forum…kan iemand dit bevestigen plz?
Met een SNS bank pas kan ook normaal worden gepint?
Ik heb in april nog met zowel een pinpas als met een cc gepint bij diverse banken in diverse plaatsen in Yucatan (ook PdC). Mijn vriendin met een girokaart van de Postbank/ING. Allemaal verschillende logo’s en kaarten dus. Er is welo eens een automaat waar je om welke reden dan ook niet kunt pinnen, maar met meer dan 1 kaart en/of automaten/banken moet het geen probleem zijn.
Heb zelfs al eens kunnen pinnen bij een automaat met alleen een cirrus logo, waarbij mijn pas alleen een maestro logo had…:dag:
Ben pas terug na 5 weken Mexico. Pinnen over het algemeen geen enkel probleem, ook niet in plaatsen waar er weinig Europeanen te vinden zijn. Toegelaten hoeveelheid tussen 3000 en 6000 pesos (afhankelijk van bank?) In elk geval is pinnen veel zekerder dan het gebruik van kredietkaarten. Heb zelf slechte ervaringen hiermee, vooral in grotere ketens. Volgens een gerant van de keten Liverpool worden “buitenlandse” kaarten dikwijls geweigerd omdat de verantwoordelijkheid van aanvaarding van betaling bij de winkel gelegd wordt, en er blijkbaar veel buitenlandse kaarten gestolen worden. Ik herinner mij zelf de boekdelen die vroeger door de instellingen verspreid werden, enkel om door de geven welke kaarten NIET mogen aanvaard worden, gewoon onmogelijk te controleren. In deze tijd van computers mag dit echter geen bezwaar meer zijn. Ik weet niet of er hier iemand meer over kan zeggen ?