Ik heb een vraagje.
Wat is het gemiddelde bedrag wat jullie meenemen voor 12 dagen op vakantie naar Playa Del Carmen. Ik praat dan niet over alleen 12 dagen op het strand liggen, maar natuurlijk ook excursies doen.
Want ik wil niet teveel meenemen maar zeer zeker ook niet te weinig.
Met 50 euro in je zak kan je de wereld aan, ik heb een ABNAMRO wereld pas en op bijna ieder vliegveld (dat zijn de grote dus) in de wereld kan je daar mee pinnen, andere banken hebben ook zoiets, maar ja heb je een creditcard dan zit je helemaal goed.
Even navragen bij de bank wat voor rekening je hebt, staan er twee cirkeltjes op blauw en rood op je pas dan heb je Maestro alles oké of rood met geel en Mastercard nog beter.
Soms kom je een bank tegen die Maestro kaarten niet accepteert en moet je even zoeken naar eentje die dat wel doet maar dat heb ik enkel in Azie gehad hier in Mexico nooit problemen.
Let wel de bank rekent een commissie voor pinnen in het buitenland dat is de bank waar je pint en je eigen bank, maar dit is niet veel dus je hoeft niet alles in een keer op te nemen, wat niet aan te raden is beter dat je een keer of 3 pint in 2 weken dan alles in een keer en je bent de sjaak (diefstal).
En de vraag hoeveel je uit gaat geven dat weet niemand ik leef hier van 5000 peso in de maand maar dan woon ik hier al 4 jaar en is mijn huis afbetaald.
In Playa kan je feesten, dus veel uitgeven maar het ook rustig aan doen op het strand, wordt het de straathoek om te eten max… 40 peso (als je weet hoe en waar) of zit je iedere dag in een tent die speciaal voor toeristen is gebouwd en betaal je 200 a 700 p.p. dus zoals je ziet je kan alle kanten uit.
Gewoon 50 euro en 25 dollar voor als je een tussen landing hebt en je pinpas of creditcard en alles komt goed.
Ik kreeg nog de tip om mn bank, waar ik mn creditcard heb, te informeren dat ik naar Mexico ga en daar mn card ga gebruiken. Contact met de bank gehad en dat bleek inderdaad nuttige info! De afdeling fraude kan je card (ongewild dan) blokkeren als je ineens voor het eerst in Mexico gebruik maakt van je creditcard.
Ik zat in een all incl resort.De excursies vond ik toch wel vrij prijzig.Wat ik me nog kan herinneren tussen de ong 70/90 dollar.Maar ik heb het niet gelaten.Je kan natuurlijk ook sommige dingen op eigen houtje doen.B.V naar Tulum voor een paar dollar.Ik heb gewoon een klein bedrag in pessos meegenomen en de rest daar gepind.Ook kan je desnoods bij het GWK een debet creditcard kopen voor e10,-.Kan je zelf geld op zetten(en weer afhalen)en heeft de zelfde functies als een creditcard.