Pinnen in Playa del Carmen

Dit heeft te maken met oude en nieuwe Biljetten. De oude waren langer. En van de nieuwe zijn er dan nog 2 verschillende in omloop dus totaal 3 verschillende versies van 200 pesos. Dit geldt ook voor de 100 pesos. Van 500 zijn er twee versies, oude ook weer iets langer en nieuwe. Goeie link van Ednet94.

dank jullie wel voor deze nuttige info

Hoi Hoi

een vraagje.

Wij gaan over 3 weken naar mexico, maar zitten een beetje te dubben waarmee we het beste kunnen betalen.

We nemen contant geld mee ( genoeg voor de vakantie) maar nemen ook onze pinpas mee mochten nog geld nodig hebben.

waar kun je momenteel het beste mee betalen. ( moeten we ons geld inwisselen voor de peso, of voor de dollar) kan iemand ons hier mee helpen?
Waar kun je het beste pinnen in playa del carmen?

groetjes priscilla

Peso’s je bent immers in Mexico en anders betaal je 2 keer wisselkoers.

Dank je wel,

Ja het is voor mij de eerste keer dat ik naar Mexico ga.
De ene zegt dat je met dollar moet betalen, de ander met peso.
Ik zie door het bomen het bos niet meer haha.

Hooguit dollars voor eerste of laatste dag wil je niet meer met peso’s blijven zitten, voor de rest sowieso peso’s want de wisselkoers die ze anders gebruiken is vaak heel erg in je nadeel.

Hoi,

het is in principe wat je het makkelijkste vindt. Je kunt hier je euro´s tegen de actuele koers bij de bank of wisselkantoor wisselen. Met je pinpas kun je tussen de 30000 en 5000 pesos pinnen als je een wereldpas hebt ( 1 EUR=16 mxn pesos of 100 mxn pesos is ongeveer 6 euro).

Groetjes,

Daniel
Insider Mexico

Dank je wel voor jullie reacties. Ik had ook verwacht dat je beter af bent met peso’s…
maar de ene zegt dit en de ander zegt dat! haha Maar dan weet ik wat ik het beste kan doen.

@ Daniel Insider Mexico:
Woon jij in Mexico (playa del Carmen) ?
Waar kan ik het beste pinnen, en wat zou jij doen?

groetjes