Pinnen in Panama?

Hoi allemaal,

Weet iemand toevallig of je ook bij een specifieke bank kunt pinnen zonder dat je $3 aan commissie hoeft te betalen?

Ik weet nu sowieso al dat ik bij Banco General en HSBC moet betalen (3$).

Hmmmm, (bijna?) alle banken hebben hier het “Sistema Clave”, waardoor je daar drie dollar voor moet aftikken. Veel de creditcard gebruiken dan maar.

Ik weet niet of er banken zijn die dit niet vragen. Maar een andere ervaring wil ik jullie niet onthouden. ik ging op vrijdagavond pinnen. Heb 4 banken en 2 verschillende cards gebruikt. Alle banken gaven aan dat er helaas met deze card niet gepind kon worden (ik had de cards al eerder gebruikt ). Terug in Nederland vertelde een bankmedewerker mij dat dit een taktiek is van de banken aldaar om te zorgen dat er niet te veel geld opgenomen zou worden. Ze zouden dan het hele weekend geen geld uitgeven. Ik maakte dit mee in Chitre. Men zij gewaarschuwd!

Ik kon in Panama vrijwel nergens pinnen, Maestro wordt blijkbaar vrijwel nergens ondersteund. Met de creditcard (Mastercard) lukte het wel. En die 3 USD geldt volgens mij bij alle banken.
Het ‘weekendprobleem’ had ik overal in Colombia, weet nog niet waar dat aan lag, kon nooit in het weekend pinnen, op weekdagen geen probleem.